خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو مطرح کرد:

6 کلانشهر و 289شهرکشور در معرض تنش‌آبی قرار دارند / هشدار به مردم برای صرفه‌جویی در مصرف آب

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۹۳۷

معاون وزیر نیرو از تنش آبی در 6 کلانشهر و 289 شهر کشور خبر داد و از مردم خواست تا برای برخورداری از شبکه آب پایدار در مصرف آب به ویژه در ساعات اوج صرفه‌جویی کنند.

به گزارش ایلنا، رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: 6 کلانشهر اصفهان، بوشهر، بندرعباس، شیراز، کرمان و مشهد و 289 شهر کشور در معرض تنش آبی قرار دارند و این بدان معناست که منابع آب و مصرف در این شهرها در حالت سربه سر قرار دارد.

وی تاکید کرد در این وضعیت، کنترل مصرف از سوی مشترکان به‌ ویژه در ساعت‌های اوج مصرف برای پایداری خدمات بسیار تعیین کننده است.

معاون وزیر نیرو به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی درباره افزایش 0.5 تا 1.5 درجه سانتیگراد دمای هوا در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور و مصرف بیشتر آب اشاره کرد و از مردم خواست برای برخورداری از شبکه آب پایدار در زمان اوج مصرف، از مصرف طولانی خودداری و این امور را به زمانی خارج از این ساعت ها موکول کنند.

میدانی ساعت های اوج مصرف آب در روزهای غیر تعطیل را از 16.30 تا 21 و در روزهای تعطیل را از 10 تا 14 و همچنین 16.30 تا 21 اعلام کرد و افزود: در این ساعت‌ها میزان مصرف آب به شدت افزایش می یابد و فشار بسیار زیادی به شبکه تحمیل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز