خبرگزاری کار ایران

عصر امروز رخ داد؛

آتش در جنگل‌های دشتروم بویراحمد/ زاگرس، خاکستر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۸۳۳

دقایقی پیش شعله‌های آتش بار دیگر جنگل‌های دهستان دشتروم بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد را فرا گرفت.

به گزارش ایلنا از یاسوج، متاسفانه آمار آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد در هفته اخیر بی سابقه بوده و اکنون نیز در محدوده روستای "دلی اولاد علی مومن" دهستان دشتروم بویراحمد شاهد شعله‌ور شدن حلقه های آتش هستیم.

بنا به گزارش‌دریافتی از منابع محلی مستقر در محل آتش‌سوزی، تاکنون هیچ نهادی برای خاموش‌کردن شعله‌های آتش در جنگل‌های دشتروم حاضر نشده و درختان پرپشت جنگلی یکی بعد از دیگری در حال خاکسترشدن هستند.

در این منطقه، طرح های گیاهان دارویی در سال 1393 اجرا و اکنون بنظر می‌رسد در شعله‌های آتش این نوع گیاهان دارویی نیز سوخته باشند.

" غلامرضا تاج گردون" نماینده گچساران و باشت در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی یکی از دلایل اصلی بالابودن خسارات ناشی از آتش سوزی ها را ضعف و ناتوانی مسئولان ارشد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد می داند.

از سویی مدیران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از بی‌سابقه بودن تعداد آتش‌سوزی‌ها در جنگل های این استان خبر می‌دهند.

نبود نیروی انسانی و امکانات و جوابگو نبودن تسهیلات تخصیص یافته برای صیانت از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد سخنی است که این روزها از سوی مسئولان اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری این استان بخوبی شنیده می شود.

بهرحال سرمایه جنگلی زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد روزانه در جلوی چشم همگان درحال تبدیل شدن به زغال و خاکستر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز