خبرگزاری کار ایران

فرماندار بویراحمد خبرداد:

برخی افراد چشمه‌های عشایری را به نفع خود مصادره می‌کنند/ زیان عشایر بویراحمد از تب کنگو

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۴۹۶

فرماندار شهرستان بویراحمد از مصادره شدن برخی‌انفال‌عمومی درحوزه عشایر این شهرستان اظهار نگرانی کرد و یادآور شد: افرادی هستند چشمه‌هایی‌که بعنوان انفال‌عمومی بوده وعشایر زیادی از این چشمه ها استفاده می‌کردند را به نام خود مصادره و استفاده اختصاصی می‌کنند.

به گزارش ایلنا از یاسوج،" سید محمد کاظم نظری"در نشست شورای عشایر شهرستان بویراحمد گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی تحول بزرگی در خدمات دهی به عشایر صورت گرفت که این کافی نیست و هنوز عشایر با برخی مشکلات دست وپنجه نرم می کنند.

وی با اشاره به اینکه عشایر بویراحمد با کمترین امکانات همیشه نقش مولد وسازنده ای از خود نشان دادند، خاطرنشان کرد: در طول دوران انقلاب عشایر با کمترین انتظارات، بهترین و بیشترین کمک را به این انقلاب و کشور داده اند.

فرماندار بویراحمد با اذعان اینکه عشایر، همیشه در صحنه‌های انقلاب حضور فعال داشته و دارند، تصریح کرد: حوزه عشایر مصداق و نمونه عملیاتی برای ما محسوب می‌شود و با حمایت این قشر از جامعه که بدون هیچگونه سرمایه‌گذاری دولتی هم در تولید و هم در اشتغال و درآمدزایی تلاش می کنند، می‌توانیم گام‌های مثمر ثمری در تحقق شعار سال برداریم.

نظری، یکی از راه‌های جلوگیری از مهاجرت عشایر و روستائیان به شهرها را ارائه خدمات زیرساختی به آنان دانست وگفت: متاسفانه حاشیه‌نشینی یکی از معضلات شهرهای بزرگ و بخصوص مرکز استان تبدیل شده که برای برون رفت از این معضل، ارائه خدمات مطلوب و حمایت از تولید واشتغال عشایر و روستائیان راهکار مناسبی است.

تب کنگو آسیب های فراوانی به عشایر بویراحمد وارد کرد 
رئیس شورای اداری شهرستان بویراحمد گریزی هم به تب کریمه کنگو زد وگفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر وجود این بیماری در سطح شهرستان ارائه نشده، ولی عشایر و دامداران از این مسئله دچار آسیب شده اند.

نظری گفت:از آنجائیکه مهمترین سرمایه عشایر دام آنهاست وفروش محصولات دامی زندگی عشایر را تامین می کند ضروری است شورای عشایر نسبت به رفع مشکلات آنها از قبیل تامین داروی دام‌ها، آب آشامیدنی و تامین امنیت ایل راه‌های عشایری اقدام مناسب را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز