خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری کردستان مطرح کرد:

عملکرد مطلوب دستگاه قضا در کاهش جمعیت کیفری

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۹۶۶

رئیس کل دادگستری کردستان پیشگیری از اقداماتی که منتهی به افزایش جمعیت کیفری می‌شود را در دستگاه قضا مهم ارزیابی کرد و گفت: اقدامات زیادی در راستای کاهش این مهم بویژه برای رهایی زندانیان جرائم غیرعمد صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر گروسی شامگاه چهارشنبه در جشن گلریزان که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد با بیان اینکه کمک به همنوعان و افراد نیازمند به لحاظ اخلاقی و دینی دارای اهمیت است، افزود: خدمت رسانی و دستگیری از افراد نیازمند نه تنها در دین اسلام بلکه در تمام ادیان الهی مورد توجه و اهمیت است.

وی پیشگیری از اقداماتی که منتهی به افزایش جمعیت کیفری می شود را در دستگاه قضا مهم ارزیابی کرد و گفت: اقدامات زیادی در راستای کاهش این مهم صورت گرفته بویژه رهایی زندانیان از جرائم غیرعمد که بیشتر ناشی از سهل انگاری افراد در معاملات، تصادف،چک های بلامحل غیر کلاهبرداری، صدور سفته و محکومیت های مالی نظیر مهریه و نفقه بوده در ستاد دیه استان و در جشن گلریزان مورد توجه قرار می گیرد.

رئیس کل دادگستری کردستان عملکرد دستگاه قضا و ستاد دیه استان در آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: در سال 94 تعداد 167 نفر زندانی جرائم غیرعمد با 9 میلیارد و 767 میلیون ریال آزاد و در سال 95، 220 نفر با 31 درصد رشد آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

گروسی عنوان کرد: وام‌های بانکی در سال 95 به نسبت 94، 60 درصد رشد داشتند و درخصوص گذشت شاکی خصوصی نیز سال 95 نسبت به سال 94 از 81 درصد رشد بهره مند شدیم.

وی با بیان اینکه 220 میلیارد ریال برای آزادی 277 نفر در سال جاری نیاز است ابراز داشت: قطعا با مساعدت و یاری مردم و مسئولین گره از مشکلات این زندانیان باز می شود چرا که در ماه رمضان خیرات و برکات مضاعف می شود و همه از این فیوضات بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز