خبرگزاری کار ایران

مدیر خانه مطبوعات استان زنجان خبر داد:

21 خرداد آخرین فرصت عضویت در خانه مطبوعات و شرکت در انتخابات الکترونیکی

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۳۷۵

مدیر خانه مطبوعات استان زنجان از فعالان رسانه‌ای استان خواست در مدت باقیمانده، برای ثبت نام و بارگذاری مدارک خود در سایت خانه مطبوعات و شرکت در انتخابات استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان،  یوسف ناصری امروز سه‌شنبه (16خرداد) با اعلام اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته، اولین دوره انتخابات الکترونیک خانه‌های مطبوعات کشور 10 خردادماه برگزار شد، از به حد نصاب نرسیدن نامزدهای این انتخابات در استان زنجان در این دوره و تمدید آن تا 24 خردادماه خبر داد.

 ناصری، با بیان اینکه از تاریخ شروع ثبت نام الکترونیکی خانه مطبوعات تعداد 73 نفر از فعالان رسانه‌ای استان زنجان اقدام به بارگذاری مدارک خود در سامانه کرده‌اند، از تأیید 41 نفر برای عضویت در این خانه خبر داد و اعلام کرد: 38 نفر از این تعداد عضو دائم و سه نفر عضو افتخاری هستند.

وی گفت: در این دوره، عضویت  5 صاحب امتیاز، 9 مدیر مسئول، 26 خبرنگار و یک سرپرست روزنامه سراسری مورد تأیید قرار گرفته است.

وی در خصوص علت عدم برگزاری انتخابات در استان زنجان در تاریخ 10 خرداد گفت: تا تاریخ 8 خردادماه تعداد 7 نفر برای نامزدی هیات مدیره خانه مطبوعات استان زنجان ثبت نام کرده بودند که تنها 4 نفر از این افراد تأیید صلاحیت شدند در حالی که برای برگزاری انتخابات، باید 2 برابر تعداد مورد نیاز نامزد شوند.

مدیر خانه مطبوعات استان زنجان، تعداد اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان را 7 عضو اصلی و 5 عضو علی البدل و 2 بازرس اصلی با 2 بازرس علی البدل اعلام کرد.

وی اعلام کرد در استان زنجان در بخش مدیران مسئول 4 نفر، روزنامه نگار 6 نفر، نمایندگی خبرگزاری 2 نفر و بازرس 4 نفر باید نامزد شوند که تا تاریخ 8 خرداد ثبت نام دو نفر در بخش مدیران مسئول و دو نفر در بخش روزنامه نگاران مورد تأیید قرار گرفته است.

ناصری همچنین ، به برخی از مزایای عضویت در خانه مطبوعات اشاره کرد و گفت: عضویت یک نفر نماینده خانه مطبوعات در شورای هماهنگی تشکل­ های روزنامه نگاری، عضویت یک نفر نماینده خانه‌های مطبوعات در کمیته تعیین ضریب کیفی نشریات غیرروزانه، عضویت یک نفر نماینده خانه‌های مطبوعات در شورای سیاستگذاری و قیمت‌گذاری طرح اشتراک، عضویت یک نفر نماینده خانه‌های مطبوعات در کارگروه توسعه مطبوعات از مزایای عضویت در خانه مطبوعات می باشد. وی اولویت در رسیدگی به درخواست های انتشار نشریه برای اعضای خانه مطبوعات، اختصاص کارت عضویت با امضای رئیس شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات، حضور انحصاری در کنفرانس‌های مطبوعاتی و سایر مراسم و اعطای هدایا، برگزاری انحصاری جشنواره‌های مطبوعاتی و منطقه‌ای، نمایندگی انحصاری در دادگاه حل اختلاف در صورت تشکیل و برگزاری دوره های آموزش روزنامه نگاری به صورت انحصاری و رایگان برای اعضای خانه مطبوعات را از دیگر مزایای عضویت در این خانه برشمرد. ناصری واریز مبالغ حمایتی سالانه به حساب خانه مطبوعات استان (برحسب تعداد عضو)، نظارت بر توزیع آگهی‌های دولتی توسط خانه مطبوعات استان و ساماندهی و پیگیری امور مربوط به دکه های مطبوعاتی را از دیگر مزایای عضویت در خانه مطبوعات برشمرد.

وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات در استان زنجان با توجه به اینکه در مرحله اول برگزار نشد در تاریخ 24 خردادماه با نامزدهای موجود و با هر تعداد شرکت کننده انجام می شود، از فعالان رسانه‌ای استان خواست در فرصت باقیمانده نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک خود در سامانه (khanehmatbooat.ir) اقدام کنند.

وی همچنین از کسانی که در مراجعه به سامانه با مشکل ثبت نام مواجه می شوند خواست تا مدارک خود را در اختیار اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قرار دهند تا این عزیزان نسبت به ثبت نام آنان اقدام کنند.

وی در پایان مهلت ثبت نام برای عضویت در خانه را 21 خردادماه و متقاضیان عضویت در هیات مدیره را 18 خردادماه اعلام کرد.

شایان ذکر است انتخابات در استان های خوزستان، همدان، هرمزگان و زنجان به دلیل به نصاب نرسیدن اعضا و نامزدها، در مرحله دوم (24 خردادماه) برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز