خبرگزاری کار ایران

با حضور جمعی از مردم و خانواده شهدا؛

محل شهادت شهدای قیام 15خرداد دشت ورامین گلباران شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۹۱۹

جمعی از مردم قدرشناس و ولایت‌مدار شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا با حضور در پل باقرآباد قرچک، محل به خاک و خون کشیده شدن شهدای قیام پانزدهم خرداد سال ‎42 را گلباران کردند.

به گزارش ایلنا، اقشار مختلف مردم، همراه خانواده معظم شهدا و مسئولان با حضور در پل تاریخی باقرآباد ، یاد وخاطره شهدای قیام خونین 15 خردادسال 42 را که در این محل به دست عوامل رژیم شاه به خاک و خون کشیده شده بودند، گرامی داشتند.

پیش از گلباران محل شهادت شهیدان قیام خرداد 42 ، امامان جمعه شهرستان های ورامین و قرچک سخنرانی کردند.

امام جمعه موقت ورامین گفت: شهدای 15 خرداد به این دیار هویت بخشیدند و این دیار با نام شهدای قیام در ایران و سراسر دنیا شناخته می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی افزود: تا زمانی که از فرهنگ 15 خرداد و فرهنگ شهادت در راه ولایت فاصله نگیریم موفق خواهیم بود.

امام جمعه قرچک نیز در این مراسم گفت: 15 خرداد سرآغاز قیام قرآنی ملت ایران به رهبری امام راحل و جلوه گر ایمان مستحکم ملت به دین خدا است .

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی افزود : شهدای این قیام با آگاهی تمام نسبت به شرایط زمان وارد صحنه شدند و در دفاع از ارزش های دینی و حمایت از مرجعیت و رهبری دینی قیامی خونین به راه انداختند و در این مسیر از هیچ چیز نهراسیدند و جان خود را تقدیم اسلام کردند .

وی گفت : شهیدان 15 خرداد با بصیرت تمام از ولایت فقیه دفاع کردند ، از گلوله های دشمنان هراسی به دل راه ندادند و مظلومانه جان خود را تقدیم اسلام کردند تا این انقلاب به رهبری امام راحل به سرانجام و پیروزی برسد.

در 15 خرداد سال 1342 مردم شهرستان های ورامین و پیشوا با شنیدن خبر دستگیری امام، پای پیاده و کفن‌پوش به سمت تهران حرکت کردند که در محل پل تاریخی باقرآباد به دست نیروهای رژیم منحوس پهلوی به رگبار بسته شده و به خاک و خون کشیده شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز