خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبرداد:

653 فوتی ناشی از تصادفات رانندگی سال گذشته در مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۵۲۹

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: تعداد کل متوفیات ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به پزشکی قانونی در سال قبل ۶۵۳ نفر بود که از این تعداد ۵۱۳ مرد و مابقی زن بوده است.

به گزارش ایلنا از ساری ، علی عباسی با اشاره به کاهش ۱۳ درصدی تلفات رانندگی سال قبل در استان اظهار داشت: از کل متوفیات حوادث رانندگی در سال ۹۵ برون‌شهری ۴۲۵ نفر، درون‌شهری ۱۹۲ نفر و راه روستایی ۳۶۶ نفر را در برمی‌گیرد.

وی افزود: همچنین بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان بیشترین فوتی مربوط به شهرهای ساری و میان درود با ۱۰۲، بابل با ۸۹ و آمل با ۸۴ نفر بیشترین و شهرهای گلوگاه با ۱۱ و رامسر با ۱۲ کمترین فوتی گزارش‌شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی تصریح کرد: از این تعداد ۲۱۴ مورد عابر،۱۵۳ سرنشین،۱۵۰ مورد موتورسوار، ۱۲۴ مورد راننده و ۱۲ مورد هم دوچرخه‌سوار هستند.

عباسی تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی استان را در سال گذشته را ۱۵ هزار و ۴۱۸ نفر اعلام کرد که این رقم نسبت به مشابه سال قبل دو درصد افزایش داشته است.

این مقام اجرایی استان تصریح کرد: از آنجائی که بیشترین فوتی در جاده‌های برون‌شهری رخ‌داده است این می‌تواند هشداری باشد تا بلکه با رعایت نکات ایمنی از قبیل بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و سرنشینان  و نیز عدم مکالمه با تلفن همراه و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادفات مؤثر باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز