خبرگزاری کار ایران

منتخب شورای شهرمشهد در دیدار با قاری ممتاز بین المللی:

توسعه فعالیت های قرآنی در مشهد ضروری است

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۷۸۷

منتخب شورای شهر مشهد گفت: توسعه فعالیت های قرآنی در شهر مشهد ضروری است و باید شهرداری به صورت ویژه به آن توجه کند.

به گزارش ایلنا، محمد رضا حیدری روز چهارشنبه در دیدار با حامد علیزاده قاری ممتاز بین المللی مشهد، اظهار کرد: ظرفیت های بسیار ارزشمندی در شهر مشهد وجود دارد که باید با انجام بررسی و مطالعات بیشتر ، فرهنگ قرآنی بیش از گذشته در این شهر گسترش یابد.

دبیر و سخنگوی منتخبان شورای شهر مشهد در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط حامد علیزاده خاطر نشان کرد: قطعا باید فعالیت های شهرداری مشهد در حوزه قران افزایش یابد و در این زمینه شورای پنجم تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد نیز باید در حوزه توسعه فرهنگ قرآنی اقدامات مناسبی را انجام دهد، ادامه داد: منتخبین شورای شهر مشهد آمادگی کامل دارند تا فضای قرآنی در این کلانشهر توسعه یابد.

 کسب رتبه های نخست در مسابقات بین المللی

قاری ممتاز بین المللی نیز در این دیدار گفت: کسب رتبه های نخست و ارزشمند در مسابقات مختلف بین المللی قرآن کریم افتخاری بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می گردد.

حامد علیزاده روز پنجشنبه در دیدار با برخی از منتخبان شورای شهر مشهد افزود: تا کنون بعد از کسب رتبه اول در مسابقات بین المللی مالزی به خدمت مقام معظم رهبری رسیده ام، در این دیدار ایشان به حقیر لطف بسیار زیادی داشتند و از کسب رتبه نخست در این مسابقات ابراز رضایت کردند.

وی ادامه داد: روز گذشته نیز جناب آقای صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی قرآن از ابراز علاقه شدید رئیس جمهوری به من خبردادند و گفتند باید در اولین فرصت شرایطی برای دیدار مهیا گردد.

قاری ممتاز بین المللی خاطر نشان کرد: بعد از کسب پیروزی در مسابقات بین المللی مالزی تمام مردم این شهر مرا می‌شناختند، تمامی روزنامه‌ها و رسانه‌هایشان به پیروزی یک ایرانی در این مسابقات پرداخته بودند اما متاسفانه رسانه ملی و رسانه های داخلی به این موضوع توجه چندانی نداشتند.

علیزاده یادآور شد: با تلاوت من یاد و خاطره حسنی کارگر در مسابقات بین المللی زنده نگه داشته شد و من توانستم بعد از دو سال دوباره رتبه نخست را برای ایران بدست بیاورم.

وی با اشاره به اینکه در این مسابقات همه به دنبال این هستند که ایرانی ها مقام نیاورند و برای این موضوع تلاش می کنند، خاطر نشان کرد: عهد کرده بودم که تنها با کسب مقام نخست به ایران برگردم، کسب رتبه نخست در مسابقات بین المللی مالزی بسیار سخت و دشوار است ولیکن خوشبختانه امسال این رتبه برای ایران بدست آمد.

قاری ممتاز بین المللی یادآور شد: مسابقات بین‌المللی مالزی از سطح کیفی خوبی برخودار است و قاریان توانمندی از کشورهای عراق، مصر، سنگاپور، انگلستان و ... در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

وی یادآور شد: بعد از اتمام تلاوت ا م مورد استقبال مردم مالزی قرار گرفته بودم و همه می‌گفتند با تلاوت شما خاطره شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر برای ما زنده شد.

در این دیدار برخی از منتخبان شورای شهر مشهد نیز  حضور داشتند.

حامد علیزاده چندی پیش در پنجاه و نهمین دوره مسابقات بین ‌المللی قرآن مالزی موفق به کسب رتبه نخست در رشته تلاوت شد. در این دوره از مسابقات 91 شرکت ‌کننده از 46 کشور حضور داشتند که حامد علیزاده از بین 24 قاری مرد در رشته قرائت رتبه نخست را از آن خود کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز