خبرگزاری کار ایران

تعطیلی دائمی جایگاه موقت زباله در لنگرود

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۴۵۹

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت:جایگاه موقت زباله در تالاب کیاکلایه لنگرود، پس از نزدیک به دو دهه، تعطیل شد.

به‌گزارش ایلنا از لنگرود، در سال 1396 و در جلسه کارگروه پسماند شهرستان لنگرود مقرر شد جایگاه موقت زباله در تالاب کیاکلایه تعطیل شده و هیچگونه تخلیه‌ای در این مکان صورت نپذیرد. همچنین شهرداری شهرستان موظف به پاکسازی محل مورد نظر از هر گونه پسماند شد.

سید امین نجات رئیس اداره حفاظت‌محیط زیست شهرستان لنگرود با اعلام این خبر گفت:در سال 1395 اخطاریه‌های متعددی از سوی این اداره برای ساماندهی جایگاه موقت زباله به شهرداری لنگرود ابلاغ شداما متأسفانه شاهد انباشت حجم زیادی از انواع زباله‌های تر و خشک در خارج از محدوده محصور شده آن جایگاه و دفن در تالاب کیاکلایه بودیم که این امر سبب بوجود آمدن شرایط نامناسب زیست‌محیطی شده‌بود به نحوی که شیرابه‌ها با نفوذ به آبهای زیرزمینی و خشک کردن پوشش گیاهی تالاب و همچنین با توجه به عدم اقدام مؤثر در جهت جمع آوری و ساماندهی زباله‌ها که روز به روز بر حجم آن نیز افزوده می‌شد منتج به شکایت کیفری این اداره علیه شهرداری لنگرود شد.

وی افزود: طبق صورتجلسه ویژه کارگروه پسماند 1396 مکان موقت پسماند در تالاب کیاکلایه پس از 25 سال به طور دایمی تعطیل و شهرداری ملزم شد تا ظرف مهلت معینی پسماندهای موجود در مکان مذکور را پاکسازی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز