خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حج و زیارت کردستان خبر داد:

ثبت‌نام بیش از 1400 نفر در کاروان‌های حج تمتع کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۰۲۹

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان گفت: بیش از هزار و ۴۰۰ نفر از زائران مکه مکرمه سال جاری در کاروان‌های حج تمتع در این استان ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، هاشم ناظمی جلال با بیان این مطلب گفت: تاکنون یک هزار و ۴۴۵ نفر با مراجعه به کاروان های حج تمتع اعلام شده در سطح استان کردستان ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

وی افزود: از این تعداد هزار و ۴۴۵ نفر زائر، ۵۵ نفر از آنها از عوامل اجرایی مانند مدیر، معاون، پزشک، روحانی و عوامل پذیرایی هستند که تا پایان مناسک حج زائران را همراهی می‌کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تعداد افراد ثبت نامی در کاروان های استان به هزار و ۵۰۰ نفر برسد.

وی با اشاره به تعداد کاروان‌هایی که زائران استان در آن ثبت نام کرده‌اند، اظهارداشت: تعداد ۱۱ کاروان از ۲۴ اردیبهشت سال جاری  تا این لحظه کار ثبت نامی زائران را انجام  داده اند.

مدیرکل‌حج و زیارت استان کردستان افزود: از این تعداد ۱۱ کاروان در استان یک کاروان آن تشیع است.

وی بیان کرد: ظرفیت زائران استان تکمیل شده است و شاید یک کاروان به تعداد کاروان های استان افزایش یابد.

ناظمی جلال، با اشاره به بازدیدهای که از محل کاروان های ثبت نامی زائران درسطح استان داشت، افزود: ثبت‌نام زائران در کاروان‌های حج تمتع ۹۶ استان کردستان با استقبال پرشوری از سوی متقاضیان همراه بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه حج یکی از فروع مهم دینی است، خاطرنشان کرد: در روایات و آیات قرآنی هم یکی از مواردی که مورد تاکید فراوان قرار گرفته، مسئله حج و زیارت خانه خدا بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز