خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی:

افزایش تعاملات اتاق بازرگانی با شهرک‌های صنعتی در راستای توسعه صادرات و بهبود کسب وکار

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۶۷۱

رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی از افزایش تعاملات اتاق بازرگانی با شهرک‌های صنعتی در راستای توسعه صادرات و بهبود کسب و کار واحدهای تولیدی وصنعتی در استان خبرداد.

به گزارش‌ایلنا، محمد صمدی رئیس‌اتاق بازرگانی‌خراسان‌شمالی در دیدار با مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان به  گسترش همکاری‌های فی ما بین با یکدیگر نسبت به قبل تاکید کرد و خواستار همکاری بیش از پیش در راستای توسعه صادرات و رونق تولید  و کمک به تولید کنندگان وصادرات کنندگان در استان شد.

صمدی اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، آموزش تجار و بازرگانان، برپایی نمایشگاه‌ها از عوامل اصلی همکاری‌ها بین اتاق بازرگانی و شهرک‌های صنعتی استان اعلام کرد و از انعقاد تفاهم نامه‌ای دراین زمینه با شهرک‌های صنعتی استان خبرداد.

صمدی بر اهمیت توسعه صادرات بارعایت مبنای اقتصاد مقاومتی، بازاریابی و معرفی کالا در استان تاکید کرد و کیفیت، بسته‌بندی و رعایت اصول بازار کالا را از ضروریات اصلی صادرات کالا از استان به استان ها و کشورهای دیگر برشمرد.

وی افزود: براین اساس باید سعی شود تولید کنندگان استان را به سمت بالا بردن کیفیت و مرغوبیت کالا و محصول در راستای صادرات بیشتر به کشورهای آسیایی و حتی اروپایی سوق دهیم.

صمدی بر ضرورت نقش آموزش درصادرات محصولات برای تولید کنندگان در زمینه بازاریابی کالا ، بسته بندی بسیار با اهمیت خواند و یاد آور شد: در این راستا اتاق بازرگانی بجنورد نیز دراین زمینه اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی  برای تجار و بازرگانان و تولید کنندگان استان با بهره‌مندی از اساتید متخصص از تهران و ارائه گواهینامه معتبر کرده است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی نیز دراین دیدار بر همکاری فی مابین در راستای استفاده بهینه از منابع ، توانمندی‌های استان با هدف تقویت و توسعه صنایع کوچک و متوسط و کمک وحمایت از تولید کنندگان استان با اتاق بازرگان خراسان شمالی اعلام آمادگی کرد.

وی از همکاری شهرک‌های صنعتی استان  در بحث اعزام هیات تجاری از استان برای شرکت در نمایشگاه ها  با توجه به جوابگو بودن منابع شهرک‌ها خبرداد و گفت: اولویت اول دراین زمینه ذینفعان و خوشه‌های صنعتی استان است.

وحدت خاطرنشان کرد: باتوجه به اختصاص کمک‌های یارانه‌ای برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در نقاط مختلف داخل و خارج کشورمی‌توان از ظرفیت این یارانه‌ها در جهت اعزام هیات تجاری نیز استفاده کرد.

وی به واگذاری منطقه ویژه اقتصادی استان اشاره کرد و اظهار داشت:  دراین زمینه تولیدکنندگان  و سرمایه گذاران خارجی می‌توانند با معرفی نامه  از سوی اتاق بازرگانی زمین  با تخفیات ویژه بهره‌مند شوند تا کار تجاری و صادراتی انجام دهند.

وی از استقرار گمرگ در منطقه ویژه اقتصادی استان خبرداد و گفت: درحال حاضر زیرساخت‌های اولیه آن در حال آماده شدن است و تا شهریور ماه تکمیل خواهد شد و هم اکنون خدمات آب، برق در محل مستقر است. 

وحدت به برگزاری کلاس‌های آموزشی شهرک‌های صنعتی برای تولید کنندگان وصادرات کنندگان استان خبرداد و گفت: بیش از 80 درصد کلاس‌های آموزشی شهرک‌ها صنعتی برای تولیدکنندگان استان رایگان است.

وی به برگزاری کلاس‌های آموزشی در کارگاه‌های تولیدی استان اشاره کرد و  افزود: باتوجه به این که صنعت استان خرد و کوچک است دراین راستا اگر از هر واحد تولیدی 2-3 نفر در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند کارگاه تولید تعطیل خواهد شد  براین اساس سعی ما براین است در راستای جلوگیری از تعطیلی کارگاه کلاس‌های آموزشی درخود کارگاه تولیدی برگزار شود.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان مشکل اساسی استان را در بحث بازاریابی کالا دانست و برضرورت اهمیت نقش آموزش در رعایت کیفیت ،مارکتینگ کالا از سوی تولید کنندگان استان برای صادرات تاکید کرد.

وحدت در رابطه به  موضوع کنسرسیوم فرش و آبنبات استان نیز گفت: شهرک‌های صنعتی به دنبال برند سازی کنسرسیوم صادراتی دراستان است و دراین زمینه اتاق بازرگانی بهترین برند خواهد بود.

وی خواستار یک اتاق مشترک در حوزه کنسرسیوم ها از سوی اتاق بازرگانی استان شد.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان از فعالیت مرکز مشاوره کسب و کار در محل شهرک صنعتی بیدک خبرداد و گفت: تولید کنندگان و صنعت گران استان می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای این مرکز به ویژه در حوزه صادرات درجهت  بهبود کسب و کار بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز