خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون وکلای کردستان عنوان کرد:

دولت تدبیر و امید توانست بازگشت دوباره ایران به جامعه بین‌المللی را محقق کند

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۵۰۳

رئیس کانون وکلای کردستان عملکرد دولت روحانی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این دولت با وجود نواقصی که داشته اما توانست ایران هراسی، رفع برخی از تحریم ها و بازگشت دوباره ایران به مجامع بین المللی را محقق کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امید رشیدی شامگاه سه‌شنبه در جمع وکلا و حقوقدانان  حامیان روحانی در سنندج با بیان اینکه فرایند اصلاحات در کشور باید دچار بالندگی شود و سیر تکامل خود را طی کند افزود: برای اصلاح و تکامل فرایند انقلاب این امر اجتناب ناپذیر است.

وی عملکرد دولت روحانی را مثبت ارزیابی‌کرد و گفت: این دولت با وجود نواقصی که داشته اما توانست ایران هراسی، رفع برخی از تحریم ها و بازگشت دوباره ایران به مجامع بین المللی را محقق کند.

رئیس کانون وکلای کردستان با تاکید بر اینکه هر شهروندی حق بهره مندی از زندگی مطلوب را دارد اظهار داشت: احیای حقوق شهروندی صرف بیان و اعلان حقوق شهروندی باعث شد که این دیدگاه در قوه قضاییه اثر بگذارد با این حال خواهان تحول شگرف تری در این زمینه هستیم.

رشیدی اهمیت حمایت از اندیشه روحانی را ضروری دانست و عنوان کرد: با این وجود کانون وکلای کردستان مطالباتی از دولت دوم روحانی دارد که امید است مورد توجه قرار گیرد و یکی از مطالبات مردم کردستان سهم اهل سنت در کابینه دولت است چرا که کردستان فرهیختگان و دانشمندان زیادی را در خود دارد و باید هراس از کردستان پایان پذیرد.

وی فقر زدایی در کردستان را دیگر مطالبه مهم برشمرد و ابراز داشت: قریب 50 درصد مردم شهر سنندج زیر خط فقر به سر می برند و انتظار ما فقر زدایی است همچنین بیکاری بالا در کردستان به نسبت دیگر استان ها روبه رشد است که تدبیر مهم را می طلبد.

رشیدی ادامه داد: فقدان حزب در کردستان سبب هرج و مرج شده و با وجود هزاران فعال سیاسی در کردستان باید به احزاب مجوز فعالیت داده شود چرا که وحدت ملی را به همراه دارد.

رئیس کانون وکلای کردستان با بیان اینکه نسبت به استخدام افراد غیر بومی در کردستان ناراضی هستیم عنوان کرد: خواهان افزایش استخدام جوانان در این منطقه هستیم و در گزینش ها مذهب ملاک قرار نگیرد.

رشیدی با یادآوری این مطلب که دیدگاه و اندیشه روحانی به جامعه حقوقدانان نزدیک است گفت: رئیس جمهوری که دارای استقلال فکری باشد در نظر ما دارای اولویت و ارجحیت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواهان تغییر در ترکیب شورا شد و اظهار داشت: شورای شهر باید دچار تغییر اصلاحات شود و نیروی متخصص و خبره وارد این عرصه شود تا در آینده شاهد حضور افراد توانمند در بدنه شورای شهر سنندج باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز