خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی هرمزگان به ایلنا خبرداد:

آغاز مرمت قلعه تاریخی فین با اعتبار 1 میلیارد ریال در بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۷۳۲

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان از آغاز مرمت قلعه فین در بندرعباس با اعتبار 1 میلیارد ریال خبر داد.

اشکان مختاری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: قدمت قلعه فین را می‌توان به قرون میانه اسلامی نسبت داد و به‌ احتمال فراوان قلعه مذکور در زمان ساخت جنبه نظامی داشته ‌است.

مختاری با بیان اینکه اعتبار مرمت این قلعه بالغ‌ بر یک میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: در این دوره عملیات باستان‌شناسی و مرمت هر دو همزمان انجام می‌شوند.
 
وی گفت: قلعه فین بر روی صخره‌ای بلند و مشرف به راه‌های ارتباطی واقع در بخش فین شهرستان بندرعباس از نقاط گردشگری و دیدنی استان هرمزگان است. این قلعه بر روی تپه‌ای مرتفع قرار دارد و قدمت آن را از روی سفال‌های بدست آمده به قرون میانه اسلامی بازمی گردد.

معاون اداره کل میزاث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان تصریح کرد: قلعه مذکور احتمالاً در زمان ساخت جنبه نظامی داشته‌ است و درتاریخ 81/12/12 و به شماره 727 به ثبت آثار ملی ایران رسیده و حسینیه کربلایی ابوتراب و مسجد آن، قبرستانی متروک و قدیمی و آثار چندین خانه قدیمی در اطراف قلعه دیده می‌شود.

مختاری عنوان کرد: مصالحی که برای مرمت و بازسازی قلعه بکار می‌رود سنگ، گچ و خشت است و تا اواسط تیرماه سال جاری فاز اول این پروژه به پایان می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز