خبرگزاری کار ایران

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس مطرح کرد:

وعده افزایش یارانه‌ها یک شوخی است/ نباید راه روحانی متوقف شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۶۲۸

نماینده بویراحمد و دنا درمجالس نهم و دهم شورای اسلامی، وعده افزایش یارانه‌ها را یک شوخی است و اظهارداشت: همه می‌دانند که پرداخت یارانه ها با رقم کنونی کشور را با مشکلات فراوانی درگیر کرده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " غلام محمد زارعی" در جمع بزرگان ایلات و طوایف کهگیلویه و بویراحمد در سالن جرجانی یاسوج گفت: ما بعنوان نماینده مجلس شورای اسلامی دوستداریم رقم ریالی رایانه‌ها افزایش یابد اما از اینکه برخی نامزدها از افزایش رقم یارانه‌ها سخن می گویند یقین داریم فقط یک شوخی است.

وی افزود: ظرفیت‌های کنونی برای پرداخت یارانه‌ها هم مشکلات اساسی دارد و بطورحتم برای پرداخت رقم ریالی مدنظر برخی نامزدهای ریاست جمهوری کشور با مشکلات فراوانی در حوزه های مختلف مواجه می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان خاطره ای از دولت گذشته، ادامه داد: در اواخر دولت گذشته در جلسه ای بودیم، وزیر گفت "سهم مردم در سبد درمان ۷۰ درصد است و به همین جهت بیشتر هزینه بر دوش مردم سنگینی می‌کند و می گفتند راهی جز این نیست" اما این دولت با نگاه ویژه به مردم، طرح تحول سلامت را با کمک مجلس عملیاتی کرد و تحولات خوبی را در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد به دنبال داشت و هزینه ها را به شدت کاهش داد.

در دولت گذشته، شیرخشک هم در کشور تمام شده بود

زارعی گفت: میزان درآمدهای نفتی ایران در 93 سال عددی معادل 500 میلیارد دلار بود در حالیکه میزان درامدهای نفتی ایران در دولت آقای احمدی نژاد به 700 میلیارد دلار رسید.

وی با تشریح برخی آمارها در سایر حوزه ها در دولت های نهم و دهم، تصریح کرد: واردات داروهای خاص نبود، شیر خشک نبود، انبار ذخیره مواد ضروری در کمترین حد بود اما امروز ذخایر استراتژیک کشور در بهترین شرایط است.

نماینده بویراحمد و دنا در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی افزود: در چنین شرایطی برای فروش همان ۷۰۰ هزار بشکه، کشورها حاضر نبودند پول بدهند، چون می گفتند تحریم می شویم و نمی‌توانیم رابطه بانکی داشته باشیم و کشور مجبور به واردات کالا بود و در این شرایط دولت یازدهم آمد.

زارعی گفت: در میدان های نفتی مشترک، کشورهایی از جمله قطر چندین برابر ایران نفت برداشت می‌کردند و ناراحت کننده بود، منابع آینده مردم این طور به غارت می‌رفت اما امروز دولت با افتتاح فازهای مختلف نفتی، برداشت از میادین مشترک را مساوی نمود و در این خصوص دولت تدبیر کاری را انجام داد که متخصصان می گفتند تا ۱۰ سال دیگر ممکن نیست.

به گفته وی، زمانی که دولت یازدهم بر سر کارآمد بنزین و گازوییل وارداتی بود اما با برجام ما از واردات بی‌نیاز شدیم و برای سال آینده امکان صادرات هم داریم و در زمینه زیرساخت های نفتی به خود کفایی رسیدیم.

برجام با راهنمایی و هدایت رهبری انقلاب به نتیجه رسید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجالس نهم و دهم شورای اسلامی به موضوع " برجام " نیز اشاره و خاطرنشان کرد: برجام با راهنمایی و هدایت رهبری با حفظ حقوق ملت ایران به نتیجه رسید.

زارعی گفت: امروز اروپایی ها نگاه و رویکرد متفاوت به ایران دارند، امروز تحریم ها برداشته شده، بانک های بزرگ دنیا با ایران ارتباط بانکی دارند و سرمایه گذاری خارجی شروع شده است.

وی با بیان اینکه در میان ناباوری ها دولت دو قدم بزرگ برداشت، در زمینه دیپلماسی خارجی ایران که مهم ترین آن برجام بود، اظهارداشت: در برجام، ایران یک طرف و کشورهای قدرتمند دنیا طرف دیگر و ایران با وجود همه کارشکنی ها مذاکرات را به نتیجه رسانید.

نماینده بویراحمد و دنا در مجالس نهم و دهم شواری اسلامی افزود: در خاورمیانه نقش آفرینی مهمی داریم، ثبات ما در جزیره پر آشوب، تصمیم گیری های منطقهای بدون ایران نمی شود، اینها مرهون بهبود ارتباطات با دنیا و حضور و استقامت مردم ایران اسلامی است

زارعی بااشاره به برخی تلاش های دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف، یادآورشد: قبل از این دولت ، کمتر از ۷۰ هزار تومان مستمری به قشر ضعیف جامعه پرداخت می شد اما امروز این میزان سه برابر شده است

وی گفت: در این دولت به لحاظ تفکر اعتدالی شرایط آرامی بر کشور حاکم بوده و در کنار آن توجه به محرومان مد نظر دولت بوده است.

نباید راه روحانی متوقف شود

نماینده بویراحمد و دنا در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی تاکید کرد که نباید راه دولت تدبیر و امید متوقف شود و راه اعتدالی " روحانی" رئیس جمهور باید با قدرت بیشتری ادامه داشته باشد.

زارعی افزود: راهی را که دولت تدبیر شروع کرد اگر متوقف شد باید از اول مسیر را طی کنیم، آیا این تجربیات خوب نمی‌تواند پایه خوبی برای ادامه کار باشد؟

وی با بیان اینکه در همه شاخص ها پیشرفت های چشمگیری در دولت یازدهم داشته ایم، تصریح کرد: وقتی آمد شرایطی عجیبی را تحویل گرفت که در هیچ زمانی بعد از انقلاب شاهد آن نبودیم و الان نمی توان خیلی از آنها را بیان کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجالس نهم و دهم شورای اسلامی گفت: روحانی با تفکر اعتدالی که در برگیرنده همه اندیشه ها و خواسته های مردمی در ۹۲ به میدان آمد و در این چهارسال نشان داد که کشور باید با شیوه اعتدالی اداره شود.

زارعی با اشاره به اینکه روحانی بعنوان یکی  از اندیشمندان، مبارز و عالم و معتدل در مسند ریاست جمهوری نشست، اظهارداشت: روحانی اولین کسی بود در منبرها و سخنرانی هایش کلمه امام خمینی را به کار برد و پس از آن مرسوم شد

وی گفت: نظام بر اصل مردمی و اسلامی بودن تاکید دارد، برای همین امام فرمود "جمهوری اسلامی" نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که حضور پر شور و باشعور برای تعیین سرنوشت ضروری است و نظام جمهوری اسلامی با رای مردم در همه انتخابات مردمی بودنش به جهانیان اثبات شد.

خدمات دولت تدبیر به کهگیلویه و بویراحمد ستودنی است

زارعی، خدمات دولت تدبیر و امید به کهگیلویه و بویراحمد را ستودنی عنوان و ادامه داد: در این استان در سالی که دولت تدبیر و امید برسرکار آمد بودجه استان، ۱۸۰ میلیارد تومان بود در حالیکه اکنون به هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت:در همین دولت، عملیات راه آهن سازی درکهگیلویه و بویراحمد آغاز و 25 کیلومتر عملیات اجرایی آن قابل مشاهده است.

نماینده بویراحمد و دنا در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی افزود: اگر تطویل باند فرودگاه یاسوج نبود امروز پروازها متوقف بود و بطورحتم بیمارستان یاسوج در چندماه آینده به بهره برداری می رسد.

زارعی گفت: آبرسانی، برق و گازرسانی به صورت ویژه در کهگیلویه و بویراحمد در این دولت انجام شده و ما از این همه تلاش تقدیر می کنیم.

وی از مردم کهگیلویه و بویراحمد خواست با رای حداکثری به " روحانی" ، بطور عملی از تلاش های دولت تدبیر و امید قدردانی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز