خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در کردستان مطرح کرد:

کاهش 500 میلیون دلاری واردات دارو در دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۰۷۵

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در این دولت شاهد رشد 2.5 درصدی تعداد مقالات علمی و پژوهشی بودیم و با وجود محدودیت‌ها به لحاظ علمی در جایگاه 16 دنیا قرار گرفتیم و در منطقه نیز رتبه اول را به خود اختصاص داده ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن قاضی زاده هاشمی امروز در جریان سفر یک روزه به کردستان در جمع پر شور دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان حضور یافت و از علاقه‌مندی به مردم و فرهنگ کردستان سخن گفت و عنوان کرد: قوم کرد اصیل‌ترین قوم ایران است چرا که مدافع آب و خاک در مقابل تعارضات دشمن بودند از این نظر با نام کردستان زیبایی، دلاورمردی، وحدت و تعصب ایرانی تداعی می شود.

وی توجه و نگاه به قومیت ها را در دولت تدبیر و امید مثبت ارزیابی کرد و گفت: با شرایط جدیدی که در حوزه بهداشت و درمان رخ داده در آینده شاهد شکوفایی بیشتر در این حوزه خواهیم شد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه 1000 میلیاردتومان به بخش خدمات در کردستان کمک شده است اظهار داشت: حدود یک هزار و 200 تخت بیمارستانی به استان تحویل داده شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه شاخص امنیت، سلامت و آموزش را در توسعه کشور مهم تلقی کرد و گفت: اگر در طول 10 دوره قبل سلامت جزو اولویت دولت ها بود نه تنها در منطقه سرآمد  بلکه در دنیا در رده های اول قرار می گرفتیم.

قاضی زاده هاشمی ابراز داشت: در این دولت شاهد رشد 2.5 درصدی تعداد مقالات علمی و پژوهشی بودیم و با وجود محدودیت ها به لحاظ علمی در جایگاه 16 دنیا قرار گرفتیم و در منطقه نیز رتبه اول را به خود اختصاص داده ایم.

وی با تاکید بر اینکه به لحاظ ارزش ریالی تولید دارو را از 60 درصد به 70 درصد ارتقا دادیم، ابراز داشت: در دولت یازدهم 500 میلیون دلار واردات دارو کاهش یافته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: کشور در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند و برای تسریع بخشی به این حرکت لازم است این راه را با عزم جدی ادامه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز