خبرگزاری کار ایران

تاج گردون در آیین خدمت‌رسانی آب و برق به روستاها:

خدمت‌رسانی به روستاها در چهارسال گذشته نهضتی بی‌شعار بوده است/ شهادت می‌دهم دولت تدبیر دنبال اتلاف وقت نبود

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۶۵۵

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در آیین خدمت رسانی آب و برق به روستاها گفت: خدمت آبرسانی و برق‌رسانی به روستاها در چهار سال گذشته نهضتی بی شعار بوده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، "غلامرضا تاجگردون" رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در آیین خدمت رسانی آب و برق به روستاهای کشور گفت: چهار سال پیش در شرایطی قرار داشتیم که زمینه سرمایه گذاری برای توسعه خدمات آب و برق روستاها بسیار خوب بود، اما متاسفانه این کار انجام نشد.
 
دولت عدالت محور قدمی برای برق دار شدن روستاهای محروم برنداشت

وی افزود: به یاد دارم روستاهای سخت گذر و کوچک که فاقد برق بودند و توانی برای مهاجرت نداشتند، مجبور به ماندن و تحمل یک زندگی سخت و پرمشقت بودند و دولتی که شعار عدالت محوری داشت قدمی برای آنان بر نمی داشت.
 
نماینده گچساران و باشت در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی گفت: باید توجه داشت تامین آب در یک منقطه بطور حتم اشتغال و درآمد را در پی خواهد داشت.

تاجگردون ادامه داد: در شرایطی مجلس و دولت در کنار هم هستند که بدون حاشیه مسایل روستاها را پیگیری کنند و خوشبختانه ثمره آن هم اکنون بروز و ظهور یافته است.
 
تخصیص 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستایی کشور 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجالس نهم و دهم شورای اسلامی گفت: در سه سال و نیم گذشته حدود ۸۰۰ مجتمع آبرسانی روستایی در کشور احداث شد و در سال گذشته ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستایی تخصیص یافت و در سال جدید نیز همین مبلغ اختصاص خواهد یافت.

تاج گردون افزود: در سه سال و نیم گذشته شعاری با آب و برق روستایی برخورد نشد، این در حالی است که در سال ۸۵ و ۸۶ منابع خوبی برای روستایی وجود داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که قیمت هر بشکه نفت ۳۰ تا ۴۰ دلار است حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای روستاها هزینه می شود اما در سال های ۸۵ و ۸۶ با اینکه قیمت نفت بیش از ۱۰۰ دلار بود تنها ۱۵۰ میلیارد تومان به توسعه روستایی اختصاص دادند.
 
شهادت می‌دهم دولت تدبیر دنبال اتلاف وقت نبود/ دولت یازدهم بدنبال کار پوپولیستی نبود 

تاج گردون افزود: دولت یازدهم شاید می توانست تنها با افزایش هزینه های جاری کار پوپولیستی کند اما این کار را نکرد و عمدتا خود را وقف توسعه روستاها و کارهای عمرانی کرد.

وی ادامه داد: زمانی برای دیدار از آبرسانی به ۲۸ روستا در یکی از شهرهای ایران رفته بودم و دیدم که زن جوانی در حالیکه مشک پر آبی بر دوش گرفته بود، گفت: شما زمانی نماینده ما هستید که این مشک را از دوش ما بردارید و خدا را شاکرم که این اتفاق امروز افتاده است.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: شهادت می دهم به هیچ عنوان این دولت به دنبال اتلاف منابع نبوده و در این چهار سال همواره خود را مصروف خدمت رسانی به روستاها کرده است.

تاجگردون گفت: ما موظفیم سرانه آب روستایی را در دورترین نقاط روستایی سیستان و بلوچستان بالا ببریم.
وی در پایان اشاره داشت: کاری که در زمینه توسعه روستاها انجام شده نهضتی بی شعار بوده است؛ ما نگرانیم از اینکه یک اختلاف دوباره باعث کند شدن چرخ توسعه کشور شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز