خبرگزاری کار ایران

بدنبال مسمومیت غذایی دانشجویان صورت گرفت؛

پیمانکار تهیه غذای دانشکده باهنر شیراز برکنار شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۶۲۵

به دنبال مسمومیت غذایی تعدادی از دانشجویان دانشگاه شیراز، پیمانکار تهیه و طبخ غذای این دانشگاه برکنار شد.

به گزارش ایلنا، رئیس دانشکده فنی مهندسی شهید باهنر شیراز گفت: به دنبال مسمومیت غذایی تعدادی از دانشجویان این دانشکده، پیمانکار تهیه و طبخ غذا لغو قرار داد شد و در قراردادی طبخ و توزیع غذای این دانشکده به پیمانکار دانشگاه شیراز واگذار خواهد شد.

محمد مهدی علویان مهر افزود: ۱۳ اردیبهشت ماه تعدادی از دانشجویان این دانشکده با علائم مسمومیت مواجه شدند و از آنجا که تعداد آن‌ها تا نیمه شب به حدود ۲۵ نفر رسید، مسئولان این دانشکده در محل حاضر و پیگیر موضوع شدند.

وی گفت: به دنبال تماس مرکز اورژانس، چندین تیم اورژانس ۱۱۵ در محل دانشکده حاضر شدند و تعدادی از دانشجویان را در محل ، مداوا و تعدادی را به بیمارستان منتقل کردند.

رئیس دانشکده فنی مهندسی شهید باهنر شیراز، با اشاره به تشکیل کمیته بحران در دانشکده به دنبال بروز این حادثه افزود: پس از خدمات رسانی به دانشجویان مسموم، سم پاشی و ضدعفونی کردن محدوده سلف سرویس و خوابگاه دانشجویان در چند نوبت انجام شد.

علویام مهر گفت: البته هنوز نتیجه نهایی آزمایش‌ها برای مشخص کردن دقیق علت بروز مسمومیت به ما اعلام نشده، اما از آنجا که شواهد موجود بیانگر بروز مسمومیت غذایی است لذا در گام نخست پیمانکار تهیه غذای دانشکده شهید باهنر شیراز خلع ید شد.

وی با اشاره به تاکید وزیر علوم بر پیگیری سریع و جدی موضوع ادامه داد: امیدواریم در سفر امروز رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به شیراز ، بودجه کافی به تعمیرات اساسی سلف سرویس و تامین تجهیزات جدید اختصاص داده شود.

رئیس دانشکده فنی مهندسی شهید باهنر شیراز، درباره وجود اختلاف در آمارهای اعلام شده از تعداد دانشجویان مسموم شده گفت: از آنجا که مراجعه دانشجویان در فواصل مختلف اتفاق می‌افتاد و برخی نیز ۲ یا چند بار مراجعه می‌کردند، به همین دلیل آمار مختلفی اعلام شده است .

وی اضافه کرد: در مجموع ۱۲۰ دانشجو در نمازخانه دانشکده و تحت نظر پزشکان متخصص و تکنسین‌های اورژانس و پزشکان عمومی تحت مداوا قرار گرفتند و ۱۶۹ تن دیگر نیز به بیمارستان‌های علی اصغر (ع)، نمازی، بعثت و مسلمین شیراز اعزام شدند.

علویان مهر افزود: تعداد زیادی از دانشجویان پس از دریافت خدمات درمانی سریعا از بیمارستان ترخیص شدند و تعداد دیگری نیز به علاوه چند تن از کارکنان دانشکده به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند و هم اینک نیز هیچ دانشجویی در بیمارستان بستری نیست و همه مرخص شده‌اند.

وی افزود: امسال حدود پنج هزار دانشجو در این دانشکده مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز