خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان عنوان کرد:

باید از توانمندسازی سمن‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۱۱۸

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: سمن ها ظرفیت‌های فراوانی در مباحث اجتماعی دارند که این امر می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمال ارشدی پیش از ظهر امروز در اولین جلسه کارگروه تخصصی ارتقا وضعیت اجتماعی، فرهنگی و سلامت استان که در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه سنندج، سقز و مریوان دارای بیشترین سکونت‌گاه‌های غیررسمی هستند، افزود: ۵۴ درصد از جمعیت شهری در سنندج، ۱۶ درصد از جمعیت سقز و ۱۴درصد از جمعیت مریوان‌در مناطق حاشیه و سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند.

وی‌گفت: از سال 94 تمرکز تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد بر مناطق حاشیه و نواحی منفصل شهری بوده است و به دستگاه ها و سازمان های مختلف استان نیز اعلام شده که در این مناطق برنامه اجرا کنند.

ارشدی اقدامات صورت گرفته در مناطق حاشیه نشین کردستان را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: در راستای توانمند سازی اجتماعی زنان در مناطق حاشیه ای و آموزش صنایع مختلف هنری، کنترل آسیب اعتیاد و طلاق و غیره اجرا و در حال انجام است همچنین زنان بدسرپرست، بی سرپرست و همچنین بانوانی که از بنیه مالی ضعیف برخوردار هستند را در محلات شناسایی کرده و پس از بررسی و مشخص کردن گرایش ها و علایق آنان با سمن ها در راستای برگزاری کلاس های آموزشی قرارداد بسته ایم.

وی تدوین سند فرهنگی و حمایتی از کودکان کار و خیابانی، تدوین برنامه شناسایی و حمایت از زنان و دختران خیابانی در معرض آسیب و تشکیل کارگروه اجتماعی و فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان استان جهت طرح، شناسایی و ارائه راهکار تخصصی برای رفع مشکلات و آسیب های این بخش جامعه را از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیرکل امور اجتماعی کردستان با تاکید بر اینکه در جهت افزایش اعتبارات استانی در حال رایزنی هستیم بیان داشت: در این راستا مصمم هستیم و برنامه های سال گذشته را امتداد و با اولویت بندی می توان به نیل اصلی خود یعنی کاهش آسیب های اجتماعی برسیم.

ارشدی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، تقویت نشاط اجتماعی، تقویت نهاد های فرهنگی، گسترش و تقویت فعالیت های سازمان های مردم نهاد را از اولویت های اصلی اهداف برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح‌های توانمندسازی مناطق حاشیه‌نشین باید به دنبال توانمندکردن افراد و ایجاد اشتغال پایدار برای آنها باشیم خاطر نشان کرد: با هماهنگی سپاه بیت المقدس برنامه و اقداماتی را به منظور کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی را در دستور کار داریم و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

به گفته ارشدی با همکاری شهرداری سنندج سرای محله ناحیه منفصل شهری نایسر شهر سنندج راه‌اندازی می‌شود.  

مدیرکل امور اجتماعی کردستان دستگاه ها را بر اساس ظرفیت و توان ملزم به ارایه برنامه هایی که قدرت اجرایی داشته باشند کرد تا از موازی کاری جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز