خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست همدان:

سار صورتی برای اولین بار در همدان دیده شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۹۸۸

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: پرنده سار صورتی برای اولین بار در استان، توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست استان همدان در حاشیه تالاب شیرین سو دیده شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، محمدرضا محمدی با اعلام این خبر افزود: پیش از این، حفاظت محیط زیست استان این پرنده را در هیچ کدام از زیستگاه‌های استان همدان مشاهده نکرده بود.

محمدی بیان کرد: سار صورتی با نام علمی Sturnus Roseus بسیار مشابه سار معمولی است، گرچه پرواز آنها مختصری با هم تفاوت دارد. این پرنده دارای پر و بال صورتی با سر، گردن، بال‌ها و دم سیاه براق و کاکل مشخص، منقار زرد نارنجی ( در زمستان قهوه‌ای ) و پاهایش صورتی است.

وی ادامه داد: این گونه، پرنده‌ای است اجتماعی و حتی در هنگام لانه‌سازی، اغلب همراه سار دیده می شود، به خصوص هنگامی که در اطراف گله‌های گاو ، مشغول تغذیه است .

وی اضافه کرد: زیستگاه این ساز فضاهای باز، زمین‌های زراعتی، صخره‌های مرتفع کوهستان و استپ‌ها است و در سوراخ بین سنگ‌ها در نقاط وسیع، درون دیوارها و توده‌های چوب، زاد و ولد می‌کند. در استان همدان 307 گونه جانوری شناسایی شده است که 27 درصد از تنوع زیستی کشور را شامل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز