خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی خبرداد:

راه‌اندازی 140 اورژانس اجتماعی امسال در کشور

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۶۸۶

رئیس سازمان بهزیستی از بهره‌برداری 140 اورژانس اجتماعی امسال در کشور خبرداد.

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی اظهار داشت: امسال 140 اورژانس‌اجتماعی در کشور راه‌اندازی می‌شود. 

محسنی بندپی افزود: امسال 140 واحد اورژانس اجتماعی در شهرهای با جمعیت بیش از 50 هزار نفر در سراسر کشور  راه‌‌اندازی می‌شود.

وی تقویت و توسعه اورژانس اجتماعی را  یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: از این تعداد چهار اورژانس در استان لرستان راه‌اندازی می‌شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه اعتبار لازم در برنامه ششم توسعه برای راه‌اندازی این اورژانس‌ها در نظر گرفته شده است گفت: در پی برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده استان‌ها و مناطق مختلف کشور برای توسعه اورژانس اجتماعی مشخص و بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح‌ها اختصاص یافته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین  پیشگیری را از اولویت‌های این سازمان در بحث اوتیسم و آلزایمر عنوان کرد و افزود: طبق نرم جهانی اوتیسم به ازای هر 100 کودک متولد شده یک نفر در معرض ابتلا به این اختلال قرار دارد.

وی گفت: تلاش ما شناسایی این اختلال زیر سه سال است تا بتوان از این طریق شدت بیماری را کنترل و مهار کرد.

محسنی بندپی اختلال طیف اوتیسم را ناشی از رشد نکردن سلول‌های عصبی و مغزی دانست و گفت: گسترش مراکز روزانه اوتیسم و ایجاد شرایطی برای مراقبت‌های شبانه روزی موقت از برنامه‌های سازمان بهزیستی است.

وی افزود: حدود 2 هزار 800 نفر در  70 مرکز مراقبت‌های روزانه اوتیسم تحت مراقبت، آموزش، ارتقا و رشد سلول های مغزی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز