خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا مطرح کرد:

آموزش‌ها در مدارس تک بعدی است/ برنامه‌ریزی آموزش و پرورش جهت تحرک‌بخشی دانش آموزان

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۴۹۸

فرماندار آستارا گفت: آموزش های ما در مدارس بیشتر تک بعدی شده و آموزش و پرورش باید در تحرک بخشی دانش آموزان برنامه داشته باشد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در دیدار  با مدیران آموزش و پرورش شهرستان آستارا که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های کلان دولت که تاکید بر تحرک بخشیدن به فضاهای آموزشی دارد آموزش و پرورش باید تلاش مضاعفی از خود به خرج دهد تا گام‌های بزرگی در این زمینه برداشته شود. 

وی افزود: آموزش‌های ما در مدارس بیشتر تک‌بعدی شده و وقتی دانش‌آموز پس از پایان تحصیلات ابتدایی و متوسطه وارد دانشگاه می شود تازه درمی یابد چیزی یاد نگرفته و اندوخته ای ندارد، این در حالی است که در سیاست‌های کلان دولت آمده است آموزش و پرورش باید در تحرک‌بخشی دانش‌آموزان برنامه داشته باشد.

به گفته رنجکش؛ یک موضوع دیگر در بحث آموزش و پرورش، برگزاری المپیاد های ورزشی و تحرک بخشی به محیط مدارس است، در گذشته مدارس پویایی و تحرک بیشتری داشته اند ولی متاسفانه الان تحرک کمتری وجود دارد، ورزش و بازی هم محیط را با نشاط می کند هم سلامت عمومی دانش آموزان را در پی دارد که باید به آن بطور جدی پرداخته شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه الان همه دانش آموزان به نوعی از سطح اطلاعات بالایی برخوردارند و این بواسطه ارتباط پیوسته با شبکه های ارتباطی است و درک مفهومی خوبی از مباحث اجتماعی دارند از همین رو ما نیز نیازمند ارائه آموزش های تکمیلی و آموزش های پرورشی هستیم، و این فقط مختص شهرستان نیست و در سطح کشور نیز به ان باید توجه شود.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا تصریح کرد: بخشی از این مشکلات با مدیریت در سطح کلان حل می گردد و بخشی دیگر نیز نیازمند تلاش مسئولان آموزش و پرورش در سطح شهرستان هست که باتوجه به نیروهای انسانی خوبی که آموزش و پرورش در سطوح مدیریت و آموزش دارد می‌توانیم امیدوار باشیم با برنامه ریزی درست این نیاز نیز برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه "موضوعات مرتبط با شهرستان یک موضوع ملی است" گفت: اگرچه در منابع مالی مشکلاتی وجود دارد اما شهرستان این آمادگی را دارد دانش آموزان را طی برنامه‌هایی که توسط آموزش و پرورش برنامه ریزی می شود در مسیر آموزش های تربیتی و مهارت آموزی درست هدایت کند چرا که برای خدمات عمومی و آموزش های مهارتی، هزینه حکم سرمایه گذاری را دارد و فرمانداری هم در این زمینه کمک خواهد کرد.

در ادامه این دیدار رئیس آموزش و پرورش آستارا ضمن قدردانی از فرماندار به ارائه گزارشی از عملکرد آموزش و پرورش شهرستان و معرفی همکاران خود پرداخت. تقدیر از چهار نفر از همکاران جانباز و فرزند شهید آموزش و پرورش توسط فرماندار آستارا از دیگر برنامه های این دیدار بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز