خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کمیته فرهنگیان ستاد روحانی مطرح کرد:

دموکراسی و مردم‌سالاری در نظام با مشارکت مردم معنی پیدا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۳۰۳

رئیس کمیته فرهنگیان کشور ستاد روحانی گفت: سیاست جریان اصول گریان در انتخابات این است که مردم مشارکت حداقلی داشته باشند در حالی که درصد مشارکت به عنوان یک عامل مهم برای دموکراسی و مردم سالاری در نظام محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علی نجفی پیش از ظهر امروز در نشست فرهنگیان استان کردستان که در ستاد مرکزی دکتر روحانی برگزار شد با بیان اینکه حرکتی جنبش وار در کشور آغاز شده است، افزود: این مردم هستند که تصمیم نهایی را اتخاذ کرده و سرنوشت‌ کشور را رقم می‌زنند لذا باید با هوشمندی انتخابی را انجام دهند که تضمینی برای آینده کشور باشد.

وی شناخت فرد و جریان همراه او و مسئله ملی را دو عامل اصلی برای اتخاذ تصمیم ذکر کرد و گفت: بر اساس این دو عامل مردم می‌توانند از بین کسانی که نامزد انتخابات هستند فردی را برگزینند که سلامت کشور و حرکت رو به جلو را تضمین کند و نباید نقش فرهنگیان را در آگاهی بخشی به افراد نادیده گرفت.

نجفی اظهار داشت: فرهنگیان به ایثار و از خود گذشتگی برای اینکه دیگران را از جهالت و انحراف نجات دهند شناخته شده اند لذا از دو عامل ذکر شده نگاه به آینده کشور برای فرهنگیان مهم تر و بارز تر خواهد بود. 

رئیس کمیته فرهنگیان کشور ستاد دکتر روحانی عنوان کرد: عده ایی از نامزد های ریاست جمهوری با اندیشه پوپولیسم و فریبکارانه از طریق ایجاد هیجان در مردم هیجان لحظه ای و آنی را سبب می شوند و در نظر دارند رای مردم را در این چارچوب تصاحب کنند.

نجفی ادامه داد: همان طور که در مناظره ها شاهد بودیم برخی سعی دارند از طریق فریب مردم رای آن ها را تصاحب کند کما اینکه در سال 84 و 88 این اتفاق افتاد بنابراین فرهنگیان با نشان دادن مسیر درست به مردم باید کشور را از غرق شدن نجات دهند.

وی ادعا و شعار نامزد انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر اینکه در سال 90 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه صرف خواهد شد عنوان کرد: این شعار توخالی است چرا که از نظر مالی تامین این مقدار پول میسر نیست.

نجفی هدف اصولگرایان را در عدم مشارکت مردم در انتخابات ناکارآمد خواند و ابراز داشت: سیاست جریان اصول گریان در انتخابات این است که مردم مشارکت حداقلی داشته باشند در حالی که درصد مشارکت به عنوان یک عامل مهم برای دموکراسی و مردم سالاری در نظام محسوب می شود.

وزیر آموزش و پرورش اصلاحات اضافه کرد: بخش عمده سیاه نمایی که توسط نامزدها ایجاد شده از یک طرف تخریب دولت و منصرف کردن مردم به رای دادن به روحانی و از طرف دیگر نشان دادن وضعیت آشفته کشور تا مردم نسبت به رای دادن بی میل کنند.

نجفی ابزار و اهرم مهم در اختیار مردم را رای دادن برشمرد و گفت: صندوق رای امکانی را برای ما میسر می کند که هر چهار سال یک بار برای انتخاب فرد اصلح نظر خود را اعمال کنیم.

وی اقدامات و عملکرد دولت تدبیر و امید را مثبت ارزیابی کرد و گفت: علی رغم مشکلات فراوان این دولت توانست مسیر توسعه را شکوفا کند هرچند برای رسیدن به جایگاه والا و ایده آل فاصله داریم اما انتخاب روحانی روند توسعه را تسریع می بخشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز