خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبرداد؛

شرکت کشت و صنعت پروتئین کردستان یکی از شاخص‌ترین طرح‌های پرورش شتر مرغ

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۴۸۵

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت پروتئین کردستان یکی از شاخص‌ترین طرح‌های پرورش شتر مرغ در استان کردستان و غرب کشور است، گفت: در سال 1379 این شرکت با مساحت هفت هکتاری، سالانه ظرفیت تولید 120 قطعه مولد، 150 قطعه پرواری و تولید 2 هزار و 500 جوجه شتر مرغ را دارد.

 به گزارش ایلنا، خالد جعفری گفت: در شهرستان سقز نیز یک واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت 35 قطعه پروانه تاسیس دریافت کرده و در حین ساخت است.

وی با اشاره به واحدهای نیمه صنعتی پرورش شترمرغ در استان افزود: در شهرستان قروه پنج واحد با ظرفیت 70 قطعه، یک واحد با ظرفیت 70 قطعه در شهرستان بانه و یک واحد با ظرفیت 25 قطعه در شهرستان سقز ازجمله این واحدها است.

جعفری از وجود یک واحد پرورشی با ظرفیت چهار قطعه در شهرستان بیجار و 2 واحد به ظرفیت 52 قطعه در شهرستان دهگلان، از دیگر واحدهای نیمه صنعتی پرورش شترمرغ در کردستان خبر داد.

وی با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت پروتئین کردستان یکی از شاخص‌ترین طرح‌های پرورش شتر مرغ در استان کردستان و غرب کشور است، گفت: در سال 1379 این شرکت با مساحت هفت هکتاری، سالانه ظرفیت تولید 120 قطعه مولد، 150 قطعه پرواری و تولید 2 هزار و 500 جوجه شتر مرغ را دارد.

جعفری با اشاره به اینکه از پرورش‌دهندگانی که زنجیری فعالیت می‌کنند حمایت می‌کنیم، گفت: در حال حاضر صدور مجوز شتر مرغ پرواری با حداقل ظرفیت 200 قطعه، حداکثر ظرفیت در تک سنی 600 قطعه و در چند سنی هزار قطعه، امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز