خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان خبرداد:

برداشت 340 تن «گل گاوزبان» از باغات گیلان/ اشتغال بیش از 6 هزار خانوار گیلانی به کشت گل گاوزبان

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۳۶۷

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان از برداشت 340 تن گل گاو زبان از باغات گیلان و مشغول بودن شش هزار و 500 خانوار گیلانی به کشت این گیاه خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، حبیب جهانساز با اشاره به آغاز برداشت گل گاوزبان از باغات استان گیلان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی ۹۶ بالغ بر ۳۴۰ تن گل گاو زبان از باغات استان برداشت شود که ارزش اقتصادی آن۳۴۰ میلیارد ریال خواهد بود.
 
جهانساز با بیان اینکه استان گیلان با سطح زیر کشت بالغ بر ۶۷۰ هکتار رتبه اول درکشت و تولید این محصول را در سطح کشور دارد، اعلام کرد: کشت گل گاوزبان در شهرستان‌های آستارا، املش، تالش، رودسر، رودبار، سیاهکل و رضوانشهر انجام می شود.
 
وی گیلان اشکورات رودسر را یکی از قطب‌های تولید گل گاوزبان در ایران دانست و افزود: شهرستان رودسر با سطح زیر کشت ۴۷۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت گل گاوزبان را در سطح استان به خود اختصاص داده که سالانه ۷۵ درصد تولیدات این محصول در گیلان به این شهرستان اختصاص دارد.
 
جهانساز ادامه داد: شش هزار و ۵۰۰ خانوار کشاورز گیلانی به کشت گل گاو زبان مشغول هستند.
 
گل گاوزبان یکی از گیاهان دارویی است که تمام اجزای آن اعم از گل، برگ و دانه خاصیت داروئی دارد.
 
جوشانده گل گاوزبان برای تقویت کلیه‌ها مناسب بوده و باعث تصفیه‌خون می‌شود و همچنین به دلیل برخورداری از سطح بالای کلسیم، آهن و مواد مغذی دیگر برای زنان که عمدتا دچار کمبود این دسته از مواد ضروری هستند، مفید است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز