خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان:

خدمات دولت روحانی در تاریخ ایران ماندگار خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۲۱۸

مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان گفت: خدماتی که دولت روحانی به مردم کشور ارائه کرد در تاریخ ایران ماندگار خواهد بود.

به گزارش ایلنا از آستارا، اولین جلسه پدافند غیرعامل شهرستان در سال جدید با حضور مدیرعامل پدافند گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری به ریاست فرماندار آستارا برگزار شد.

امیر مرادی مدیر کل پدافند گیلان در این جلسه ضمن توضیح در مورد حیطه کاری خود گفت: بطور کلی می‌توان گفت که پدافند غیر عامل با آسیب هایی که انسان ها وارد می‌کنند، مقابله می کند و حلقه های به ظاهر نامربوط و بی ارتباط با یکدیگر را بهم وصل می کند.

وی در همین زمینه تصریح کرد: ما ضمن این که همه ی شهرهای استان را به صورت مجازی درست کرده و تمام زیرساخت ها از جمله آب و برق و گاز و دیگر موارد حیاتی شهرها را شناسایی کرده ایم تا در صورت بروز هر گونه حادثه ای آمادگی مقابله را داشته باشیم.

مرادی مدیر کل پدافند غیر عامل گیلان گفت: دولت روحانی در حالی که مردم از وضعیت موجود ناراضی بودند، یک خزانه ای خالی را تحویل گرفت و با این که در اوایل، دولتی بی پول بود، ولی کاری کرد کارستان! خدمتی که دولت روحانی به مردم و کشور کرد در یادها و خاطره ها و در تاریخ ایران ماندگار خواهد بود.

وی گفت: شناسایی از آمار تمامی دستگاه‌های دولتی باید یکی از پایه‌های اصلی اجرای پدافند غیر عامل قرار بگیرد و به عنوان مثال باید بدانیم آب یک منطقه از کجا تأمین می شود و مقدار تولید و مصرف آن منطقه چقدر است که خدای ناکرده در صورت بروز هر گونه حادثه یا تهدیدی بتوانیم با علم و آگاهی به مقابله با آن مقابله کنیم.

مرادی با اشاره به پدافند دریایی گفت: پدافند دریایی یکی از همان حلقه های به ظاهر نامربوط است که دولت آقای روحانی به جد پیگیر آن است که با همین حمایت های دولت تدبیر و امید در این راستا بود که توانستیم اولین پدافند غیر عامل دریایی در کشور را در دریای خزر اجرا کنیم.

وی مصرف زیاد انرژی در ایران، هدر رفتن بیش از 70 درصد انرژی ها در کشور، آلودگی رودخانه ها، طرح دفع ناموفق زباله و ورود شیرابه ها به دریای خزر و بسیاری از آسیب هایی که بدست انسان به طبیعت و جامعه وارد می شود را از جمله مصادیق پدافند غیر عامل دانست و گفت: آموزش مردم و در جریان گذاشتن آنها در راه اجرای پدافند غیر عامل یکی از اولویت های ما می باشد، چرا که همین مردم، همواره در کنار مسئولان و مدام در صحنه بوده اند و همیشه با ما مدارا کرده اند، بنابراین حق دارند که در این زمینه آموزش های لازم را ببیند که برای همین منظور ما 10 کارگروه در نظر گرفته ایم که اصلی ترین آنها آموزش مردم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز