خبرگزاری کار ایران

بهاروند مطرح کرد:

نیمی از عمر دولت یازدهم صرف درست‌کردن خرابی‌های دولت گذشته شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۱۳۳

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: دولت تدبیر و امید بیش از نیمی از عمر خود را صرف درست کردن خرابی‌های حاصل از دولت‌های نهم و دهم کرد.

به گزارش ایلنا، مجتبی بهاروند سه شنبه شب در نشست تخصصی "ثبات اقتصادی بر مدار اعتدال" که در حزب اعتماد ملی خراسان رضوی برگزار شد، یادآور شد: بیش از نیمی از عمر دولت یازدهم صرف درست کردن خرابی های گذشته شده است و دوره آتی فرصتی مناسب برای یک جهش مناسب اقتصادی است.

وی گفت: در دولت های نهم و دهم صادرات و واردات در کشور با مشکلات بسیار زیادی روبه رو شده بود به عنوان مثال خطوط کشتی رانی و ترانزیت کشور تحریم شد که دشواری‌های زیادی را در پی داشت.

وی افزود: کشورهای همسایه نیز همکاری لازم را در گذشته با جمهوری اسلامی ایران انجام نمی دادند بطوریکه انعقاد قراردادهای بین المللی در خصوص صادرات و ترانزیت کالا با دشواری و با حضور کشورهای ثالث انجام می شد.

بهاروند با طرح این سئوال که چرا عده ای نمی خواهند دستاوردهای برجام دیده شود، گفت: در شرایط فعلی مراودات اقتصادی از سر گرفته شده و شان جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف اقتصادی در دنیا احیا شده است.

رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی مشهد خاطر نشان کرد: بعد از تحریم ها بزرگترین شرکت های نفتی دنیا از حضور و فعالیت در ایران سرباز زدند و این موضوع باعث شد که فعالیت های نفتی کشور در پارس جنوبی به شدت کاهش پیدا کند.

بهاروند عنوان کرد: از ابتدای برجام تا کنون 130 هیات خارجی به ایران برای سرمایه گذاری سفر کرده اند و در شرایط فعلی دولت توانسته با همت جوانان این کشور دوباره صنعت نفت کشور را شکوفا کند.

این فعال اقتصادی گفت: کاهش ارزش پول کشور به منزله از بین رفتن اعتبار کشور در عرصه های مختلف اقتصادی است و این موضوع نباید از ذهن بسیاری به فراموشی سپرده شود که چگونه در دولت قبل ظرف یک هفته نرخ ارز سیر صعودی را طی کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: انعقاد قرارداد با شرکت های معتبر بین المللی در شرایط فعلی زیر سایه تلاش های دولت تدبیر و امید نتیجه داده است.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: کوچک سازی دولت، حمایت از بنگاهای خرد اقتصادی از جمله رویکردهای است که باید به صورت ویژه در دولت آتی ریاست محترم جمهوری مد نظر قرار گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز