خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمعیت هلال احمر شهرستان کامیاران خبرداد:

نجات کوهنورد مصدوم در کوه‌های منطقه کامیاران توسط نجاتگران هلال احمر

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۴۹۶

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کامیاران اظهار داشت: یکی از ساکنین روستای"گازخانی" کامیاران که پس از سقوط از کوه‌های منطقه به شدت‌مصدوم شده بود، پس از 7 ساعت عملیات تجسس و انجام کمک‌های اولیه، به بیمارستان کامیاران منتقل شد.

به گزارش ایلنا، ایرج قوامی با اعلام این خبر گفت: پس از اطلاع از مفقود شدن یکی از ساکنان روستای "گازرخانی" در کوه‌های منطقه، سریعا تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت شهرستان تشکیل و به منطقه اعزام شد.

وی افزود: علاوه بر اعزام تیمی متشکل از زبده‌ترین نجاتگران جمعیت کامیاران، 40 نفر از ساکنین روستاهای منطقه که به صورت داوطلبانه در عملیات تجسس حضور داشتند.

قوامی تصریح کرد: خوشبختانه پس از چندین ساعت پیاده روی و کوهپیمایی تیم تجسس جمعیت هلال احمر موفق شد فرد مصدوم را یافته و پس از عملیات تثبیت به بیمارستان اعزام کند.

وی اضافه کرد: فرد مصدوم پس از سقوط از ارتفاع 3 متری دچار آسیب شدید بدنی شده و به دلیل صعب العبور بودن منطقه، انتقال آن در عملیات بسیار دشواری صورت پذیرفت.

قوامی گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان کامیاران با استفاده از توان بالای نجاتگران و امدادگران خود سال گذشته نیز یکی از کوهنوردان مصدوم گیرافتاده در کوه‌های منطقه را نجات داده و توسط بالگرد به بیمارستان منتقل کرده بود.

وی از کوهنوردان و ساکنین محلی که قصد کوهنوردی در کوه‌های منطقه را دارند درخواست کرد که ضمن رعایت نکات ایمنی، از قبل مسیر حرکت خود را تعیین و به بستگان خود اطلاع دهند تا در صورت بروز حادثه اطلاعات نسبی در عملیات تجسس موجود باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز