خبرگزاری کار ایران

فرماندار صومعه سرا مطرح کرد:

ضرورت فرهنگ‌سازی در جامعه و تفکیک از مبدا زباله توسط شهروندان

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۲۱۱

فرماندار صومعه سرا در جلسه مدیریت پسماند این شهرستان بر ضرورت فرهنگ سازی در جامعه وتفکیک از مبدا زباله توسط شهروندان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا ازصومعه سرا، جلسه مدیریت پسماند شهرستان صومعه سرا امروز به ریاست فرماندار و با حضور کلیه اعضاء ودر سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فتح اللهی در این جلسه  ضمن گله مندی از عدم رعایت وقت شناسی توسط برخی اعضاء جلسه ،خاطر نشان کرد: کم اهمیت دانستن بحث پسماند توسط برخی مدیران ادارات درشان آنها نیست و نمی توان براحتی از این موضوع گذشت.

فتح اللهی با بیان اینکه اقدامات شایسته ای در بحث جمع آوری زباله ها بویژه درحاشیه خیابان‌های اصلی در ایام نوروز صورت گرفته،گفت: مجموع فعالیت‌های ستاداجرایی تسهیلات سفر نوروزی منجر به افزایش ۳۸ درصدی مسافرین نوروزی به شهرستان شد که جای تقدیر دارد.

فرماندار صومعه سرا بر ضرورت فرهنگ سازی در جامعه وتفکیک از مبدا زباله توسط شهروندان تاکید کرد و بیان داشت؛ این فرهنگ سازی بایست نهادینه گردد تا منجر به کاهش حجم زباله‌های تر و و افزایش مواد اولیه بازیافتی و در نهایت حفظ محیط زیست شود.

رییس جلسه با بیان اینکه نباید مواد پلاستیکی و نایلکس به اینصورت تولید تابراحتی در طبیعت رها گردد افزود: اگر مواد پلاستیکی یکبار مصرف در خانوار حذف شود بیشتر مسیر را در حفظ محیط زیست طی خواهیم کرد.

فتح اللهی از اعتبارات پیش بینی شده استانی برای شهرستان صومعه سرا جهت اجرای طرح های تفکیک و ساماندهی محل‌های زباله خبر داد و اظهار کرد: میزان جذب اعتبار بستگی به نوع و اهمیت طرح هایی دارد که شهرداران بایست تدوین و ارائه کند.

فرماندار صومعه سرا از روند بهبود زباله های عفونی بیمارستان و مراکز درمانی خبر داد و تصریح کرد: از ورود سرمایه گزاران بخش خصوصی در مدیریت پسماند و آموزش همگانی استقبال و حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به دوم اردیبهشت روز زمین پاک بر لزوم تدوین برنامه های متناسب این روز توسط ادارات مربوطه و با حضور مدیران و مردم تاکید کرد.

وی با اشاره به بوی بد حاصل از فاضلاب شهری مسیر چهارراه خاکیان به قصاب سرا دستور داد ادارات ؛محیط زیست،آب وفاضلاب شهری،شهرداری و امور آب هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکل موجود اقدام لازم را معمول نمایند.

در پایان شهرداران و اعضاء جلسه هرکدام گزارشی از وضع موجود و اقدامات صورت گرفته در بحث مدیریت پسماند و ساماندهی حیوانات ناقل خیابانی ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز