خبرگزاری کار ایران

یادداشت سیدرضا فیض‌آبادی؛

شجاعت مرادی و خط قرمزهای فدراسیون جهانی وزنه‌برداری

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۳۰۳

علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری از جمله مدیرانی است که با بازگشت مجددش به مدیریت وزنه برداری ثابت شد که رفتن او در دهه قبل اشتباه بوده و اگر مشکلات درون خانوادگی وزنه برداری کمتر به پروپای وی می پیچید و او آن‌موقع نمی رفت حالا اوضاع و احوال وزنه برداری ایران این نبود که ما سه وزنه بردار مدال آور داشته باشیم؛ یکی مصدوم باشد و آن دو قهرمان کشورمان هم با یکدیگر قهر کنند!

سه مدال آور وزنه برداری ایران در المپیک ریو و نفراتی که هنوز هم شانس اول فدراسیون برای بازی‌های آسیایی و المپیک آینده هستند، این روزها اوضاع و احوال خوبی ندارند.

بهداد سلیمی که مصدوم است، کیانوش رستمی و سهراب مرادی هم با هم رابطه خوبی ندارند و میانه آنها شکراب است.

این خود بیانگر یک موضوع روشن است؛ اول اینکه در دهه اخیر کار پایه ای و پشتوانه سازی در وزنه برداری نشده است و دوم موضوع سوء مدیریت در دوره فعلی که ناشی از دوری چند ساله علی مرادی از بطن وزنه برداری بوده است.

مرادی هنوز هم تفکر ده سال قبل را دارد حال آنکه تفکری که جوان امروز و حتی مدیران و روسای کمیته‌های امروز دارند با گذشته خیلی فرق کرده است اما علی مرادی هنوز همان است که بود و با این تفکر نمی تواند خود را با شرایط فعلی همگون کند.

در این اوضاع و احوال علی مرادی هوای ریاست جهانی وزنه برداری به سرش زده است و برای اینکه بعدا حرفی برای گفتن داشته باشد انتظار و توقعات خود را به عنوان کاندیدای فدراسیون جهانی از متولیان ورزش و کمیته ملی المپیک تا حدی افزایش داده است که اگر انتخاب نشود بهانه های خوبی برای دفاع از خود داشته باشد.

خدمت جناب آقای مرادی که از مردان نیک روزگار و از مردان خوشنام و متعهد نظام است عرض می‌کنیم که رقابت شما با غول جهانی فدراسیون وزنه برداری رقابتی نابرابر و خارج از قواعد رقابتی است.

تاماش آیان ضربات زیادی به وزنه برداری جهان و بخصوص ایران زده و مثل اختاپوسی چنبره بر این رشته ورزشی انداخته که فقط در صورت از کارافتادگی و کهولت سن می‌توان او را از میز ریاست جهانی جدا کرد.

اینکه آقای مرادی وارد یک نبرد و جنگ نابرابر شده نشان از شجاعت و درایت اوست اما خود آقای مرادی که سال‌ها دبیر کل کنفدراسیون آسیا بوده می‌داند که مافیای تاماش آیان بسیار وسیع تر از آن تصوری است که ما داریم.

اما یک نکته اساسی تر و قابل تامل که احیانا جناب مرادی فراموش کرده به این بخش از قضیه توجه کند را عرض می کنیم .تصور کنیم  بر فرض محال آقای مرادی شد رئیس یا حتی عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی.

فردا هم مسابقات نوجوانان جهان یا جوانان جهان را رژیم صهیونیستی میزبانی می کند. تکلیف رئیس فدراسیون جهانی در این گونه موارد و مسابقات چیست؟!

آیا باید در مسابقات حضور یابد یا آنجا باید با صدای بلند بگوید ما این رژیم را قبول نداریم!

از بد حادثه یک صهیونیست عضو 6 نفره هیات رئیسه فدراسیون جهان وزنه برداری هم است. یقینا هیات رئیسه با رئیس جلساتی را برگزار می کنند.

دقیقا در اینگونه موارد چه باید کرد!؟

گفتیم که نیت مرادی نیت خوبی است. ما هم خیلی دوست داریم سلطه مافیایی تاماش آیان بر وزنه‌برداری خاتمه یابد که خیلی مالی و معنوی به ایران و وزنه برداران ایران ضربه زده است.

آخرین مورد آن المپیک ریو و ضایع کردن حق مسلم قویترین مرد جهان از جمهوری اسلامی ایران بود.

به طور واضح و با دستور خود تاماش آیان بهداد سلیمی ما را در ریو بازاندند و هیچکاری هم نتوانستیم بکنیم.

تاماش آیان هر از گاهی یک کشور را به صورت رندوم مورد حمله قرار می دهد . ابتدا محروم می‌کند و سپس با پول و دلار و جرایم سنگین محرومیت را کاهش می دهد.

اگر می‌بینید به یکباره ماموران وی نیمه شب سر از اردوی تیم ملی وزنه‌برداری ایران در می‌آورند بیانگر این است که او می‌خواهد با رعب و وحشت کشورها را وادار به پرداخت جریمه کند.

چندبار تا به همین امروز جرایم 200 و 300 و 400 هزار دلاری از خود ما گرفته تا مثلا لطف کند و وزنه‌برداری ایران را محروم نکند و وزنه برادران ما را ببخشد.

طبیعی است چنین فردی با معاملات پشت پرده و در صورت دریافت سهم خود برخی نامداران وزنه‌برداری جهان را از هر آزمایشی مصون نگه می دارد اما اگر جوانان بی ادعا و ساده ای مثل سعید علی حسینی و یا بهداد سلیمی ما نخواهند با او معامله کنند آنها را به همین روزی می‌اندازد که می‌بینیم!

کلام آخر؛

جناب مرادی بزرگوار، شما فردی متعهد و متخصص هستید و همه دست‌های پشت پرده را می دانید.

اتفاقا دردآور زمانی است که شما در عرصه انتخابات فدراسیون جهانی همانند دبیرکلی کمیته ملی المپیک یکی دو رای بیاورید و یا رای شما خیلی پایین باشد .

شاید هم چون می‌دانید آخر قضیه چه می‌شود از همین الان زمینه را برای بعد از انتخابات جهانی مهیا می‌کنید ولی به اعتقاد ما جمع و جور کردن اوضاع فعلی فدراسیون وزنه برداری خیلی مهم تر از بازی‌های جهانی و یا فرار روبه جلو برای سهم خواهی و دیگر موارد است.

چون فردی سلامت هستید و انتقاد پذیر، خواستیم قبل از هر اتفاقی خیلی رک و روراست با شما مسایلی را در میان بگذاریم تا فردا جای گله و گله گذاری نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز