خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مطرح کرد:

طرح تحول سلامت سبب کاهش ۵۰ درصدی مرگ و میر مادران باردار شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۹۱۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با اجرای طرح تحول سلامت و اجرای نسبتا موفق عملیات هوایی در سیستان و بلوچستان،مرگ و میر ماردان باردار حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمودرضا میری بنجار صبح امروز در نشست‌خبری با اصحاب رسانه در خصوص تشریح دستاوردها و ارائه فعالیت های نظام سلامت استان سیستان و بلوچستان در تعطیلات نوروز ۱۳۹۶، اظهار داشت: اصحاب رسانه نقش مهمی در تاثیرگذاری مثبت و اطلاع‌رسانی در حوزه بهداشت برعهده دارند.

وی در ادامه ضمن اشاره به تاثیرات مثبت طرح تحول سلامت در استان ، افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید کمبودهای دارویی برطرف شده و نظارت ها در حوزه غذا و دارو افزایش یافته است .

میری تصریح کرد: شعار سال ۹۶ (اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال) براساس واقع بینی مطرح شده و همه مردم و مسئولان در جهت حل مشکلات جامعه مسئول هستند.

وی افزود: تمامی مراکز تخصصی و فوق تخصصی و کلینیک‌های دندانپزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح استان سیستان و بلوچستان در ایام تعطیلات نوروز ۱۳۹۶ فعالیت داشته اند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص آمار عملکرد طرح سلامت نوروزی در سال ۹۶، خاطر نشان کرد : در این ایام تعداد بیماران سرپایی در استان هزار و ۲۷۰ مورد ، تعداد بیماران انتقال داده شده هزار و ۶۹۸ مورد و کل تماس های گرفته شده با اورژانس ۷ هزار و ۵۱ مورد اعلام شده است .

میری در ادامه گفت: حدود ۸۷۱ مورد ماموریت جاده‌ای، هزار و ۷۹۶ مورد ماموریت شهری ، ۹ مورد ماموریت‌های اورژانس هوایی در استان صورت گرفته و ۱۷ نفر از مصدومین از طریق ماموریت‌های اورژانس هوایی منتقل شده اند .

وی در خصوص آمار کل تصادفات شهری و جاده ای در سطح استان گفت: حدود ۳۰۸ مورد تصادف شهری و ۱۳۹ مورد تصادف جاده ای از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۴ فروردین ۹۶ اعلام شده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به حدود ۷۱ پایگاه فعال در سراسر استان ، تعداد مراجعین به ایستگاه های سلامت را ۲ هزار و ۹۷ نفر اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان پاک ترین داروخانه ها را از نظر عرضه لوازم آرایشی و مواد داوریی  در سطح کشور دارد، افزود: دو بیمارستان ۹۶ تخت خوابی در زاهدان در دست ساخت است که با فعالیت بخش خصوصی می تواند زمینه اشتغال مناسبی را فراهم کند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز