خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان خبر داد:

همایش بین‌المللی برنامه‌ریزی اقتصادی، توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای در سنندج

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۷۷۸

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: اولین همایش بین‌المللی برنامه‌ریزی اقتصادی، توسعه پایدار و متوازن منطقه ای روزهای 13 و 14 اردیبهشت ماه سال جاری در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، بهرام نصراللهی زاده با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از هر اقدامی که منجر به افزایش دانش توسعه، غنای فرهنگ عمومی توسعه و نیز معرفی بیشتر استان کردستان در سطح ملی و بین المللی شود، حمایت می کند، گفت: در سالیان گذشته چندین همایش ملی و بین المللی در استان برگزار شده که در تبیین نقش استان کردستان در توسعه ملی موثر بوده اند.

وی افزود: جامعه دانشگاهی باید در تبیین جنبه های علمی و فنی توسعه در استان کردستان بیشتر تلاش کند و همه کنش گران توسعه اعم از دولتی و غیر دولتی باید برای توسعه استان تلاش کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان خاطرنشان کرد: توسعه یک امر درون زا بوده و در نقطه و مکان شکل می‌گیرد و تجربه ثابت کرده که برنامه‌ریزی متمرکز برای توسعه از بالا به پایین موفق نبوده است.

وی تصریح کرد: جهت گیری‌ها برای توسعه استان کردستان باید در خود استان شکل بگیرد و چنین همایش‌های علمی ارزشمندی به تقویت این جهت گیری ها کمک بیشتری خواهد کرد.

نصراللهی زاده با انتقاد از نگرش‌های پوپولیستی به توسعه، گفت: توسعه یک مفهوم فراگیر است و صرفاً مسئولیت یک بخش یا نهاد خاص دولتی یا خصوصی نیست بلکه همه اجزاء جامعه در ایجاد روند توسعه موثرند.

وی گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر مفهوم توسعه به گفتمان غالب استان کردستان بدل شده و تلاش های زیادی نیز برای توسعه زیرساخت های استان صورت گرفته و زمینه بر ای توسعه بیشتر در حوزه های دیگر نیز فراهم شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان درست مصرف کردن منابع را موضوعی کلیدی در موضوع توسعه استان عنوان کرد و گفت: هر چقدر بخش‌های دولتی منابع‌شان افزایش یابد باز هم توسعه واقعی مستلزم همت و حمایت بخش خصوصی است.

وی وظیفه دولت را تامین زیرساخت ها، حمایت و سیاست گذاری عنوان کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از برگزاری چنین همایش‌هایی نه تنها استقبال می‌کند بلکه خود را موظف به حمایت می داند و انتظار می رود دیگر دستگاه های دولتی به منظور توسعه اقتصادی استان کردستان از این همایش حمایت همه جانبه داشته باشند.

اولین همایش بین المللی برنامه ریزی اقتصادی، توسعه پایدار و متوازن منطقه ای روزهای 13 و 14 اردیبهشت ماه سال جاری با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، دانشگاه کردستان و دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه با دعوت از اساتید مطرح اقتصاد ایران و اقتصاد بین الملل از کشورهای ژاپن، استرالیا، لهستان، مالزی و ... در سنندج برگزار می شود.

در این همایش پنلی نیز برای مباحث مربوط به سرمایه گذاری در استان کردستان برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز