خبرگزاری کار ایران

از ۲۵ اسفند تا ۱۱ فروردین صورت گرفت؛

ورود بیش از 11میلیون مسافر نوروزی به خراسان رضوی /خودروی شخصی بیشترین سهم انتقال مسافران

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۶۴۰

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: بیش از 11 میلیون و 360 هزار مسافر نوروزی از 25 اسفندماه سال 95 تا پایان 11 فروردین ماه سال جاری به استان وارد شده اند که هفت درصد بیشتر از سال قبل است.

به گزارش ایلنا، مهدی فروزان ضمن بیان این مطلب افزود: 9 میلیون و 751 هزار نفر از این جمعیت معادل 85.5 درصد کل مسافران ورودی به استان با وسایل نقلیه شخصی سفر کرده اند که رشد 10 درصدی را نسبت به مدت مشابه قبل نشان می دهد.

وی اظهار کرد : ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای هم با سهم 9 درصدی در این امر یک میلیون و 23 هزار نفر را به استان منتقل کرده است که نسبت به سال قبل کاهش هشت درصدی دارد.

وی آمار مسافران هوایی استان و مشهد الرضا (ع) را 249 هزار و 900 نفر ذکر کرد و گفت : این بخش نسبت مدت مشابه در نوروز قبل رشد 16 درصدی را دارا است .

به گفته وی ، ناوگان حمل و نقل ریلی هم در این مدت 335 هزار و 945 مسافر نوروزی را با قطار به مشهد منتقل کرده است که با سهم سه درصدی در جابه جایی این مسافران نسبت به نوروز قبل کاهش 28 درصدی دارد.

فروزان افزود : شهر مشهد،مقصد شش میلیون و 846 هزار نفر از کل مسافران ورودی به استان خراسان رضوی بوده است که از این تعداد پنج میلیون و 502 هزار نفر با وسایل نقلیه شخصی، 757 هزار نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، 249 هزار نفر از طریق هوایی و 335 هزار و 945 نفر هم با ناوگان ریلی به مشهد وارد شده اند.

پیش بینی ها برای نوروز امسال حاکی از ورود 11 میلیون مسافر به استان بود که از این تعداد هشت میلیون نفر مقصدشان مشهد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز