خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد گیلان مطرح کرد:

مشکلات اقتصادی جامعه بیشترین دلیل مراجعات خانواده ها به کمیته امداد است

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۰۷۰

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه مشکلات 60 درصد از مراجعه کنندگان به این نهاد مرتبط نمی شود ، بیشترین دلیل مراجعات خانواده ها به امداد را ناشی از مشکلات اقتصادی جامعه دانست.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا محمدی مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه مشکلات 60 درصد از مراجعه کنندگان به این نهاد مرتبط نمی شود، بیشترین دلیل مراجعات خانواده ها به امداد را ناشی از مشکلات اقتصادی جامعه دانست واظهار کرد: کمیته امداد با توجه به وظایف و ماموریت و محدودیت های اعتباری که دارد نمی تواند پاسخگوی همه نیازهای مددجویان و محرومان باشد و نیاز است که همه دستگاههای اجرایی ظرفیت های خود را برای کاهش آلام خانواده های ضعیف بسیج کنند.

وی به پرداخت 450 میلیون زکات توسط مردم گیلان در سال گذشته اشاره کرد و افزود : گیلان با اینکه زکات واجب ندارد اما مردم نیکوکار استان در بخش های مختلف زکات مال خود را برای کمک به فقرا پرداخت می کنند.

محمدی تصریح کرد : افتتاح صندوق امداد ولایت در سال گذشته یکی از فعالیت های اثرگذار این نهاد بود که فرصت مشارکت نیکوکاران برای کمک به نیازمندان از طریق سپرده گذاری در این صندوق فراهم شد  و خیران مبلغ 120 میلیون تومان از طریق این صندوق در قالب وام کارگشایی ، اشتغال ، کمک به خرید جهیزیه و موارد دیگر به محرومان کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به ساخت سه هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در گیلان ، خاطرنشان کرد : درسال گذشته علاوه بر این تعداد 1000 واحد نیز با مشارکت سپاه قدس گیلان انجام شد که  تعداد 300 واحد آن تحویل  و مابقی هم در مراحل پایانی کار است .

وی افزود : طرح پالایش و توانمندسازی خانواده های تحت حمایت به خوبی در کمیته امداد گیلان انجام شد و 115 هزار و 500 خانوار تحت حمایت به 106 هزار خانوار معادل 7 درصد کاهش  یافت.

 حجت الاسلام والمسلمین احمد پروایی نماینده ی مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری نیز با تبریک آغاز سال جدید اظهار کرد : اگر همه افراد متمکن برای کمک به نیازمندان یک قدم بردارند بسیاری از نیازهای مادی و معنوی خانواده های ضعیف و آسیب پذیر مرتفع می شود.

وی کمیته امداد را یادگار ارزشمند حضرت امام (ره) عنوان کرد و افزود : همه کارها و فعالیت ها باید برای رضای خداوند متعال باشد و اگر انسانها اینگونه عمل کنند همه نیت ها به جاده سعادتمندی ختم خواهد شد.

حجت الاسلام پروایی با بیان اینکه کمیته امداد توانسته با کمک به ایجاد اشتغال خانواده های نیازمند تاثیر خوبی در کاهش فقر و آسیب های اجتماعی داشته باشد ، خاطرنشان کرد : همه در مقابل محرومان مسئول هستیم و اگر نسبت به کمک به این قشر از جامعه غفلت بورزیم  آسیب های ناشی از فقر و نداری در همه ابعاد جامعه نفوذ خواهد کرد.

نماینده ی مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با استناد به آیات قرآن کریم درباره اهمیت احسان و نیکوکاری گفت : اگر درجامعه ای انفاق به معنای کامل اتفاق بیفتد به دنبال آن کاهش فقر و نداری و سپس شاهد ایجاد عدالت اجتماعی در بخش های مختلف خواهیم بود .

وی تصریح کرد : همه در مقابل محرومان مسئول هستیم و اگر نسبت به کمک به این قشر از جامعه غفلت کنیم  آسیب های ناشی از فقر و نداری در همه ابعاد جامعه نفوذ خواهد کرد.

در دیداری مشابه ، آیت الله سید مجتبی رودباری از روحانیون فاضل و اندیشمند  شهرستان رشت نیز توجه به تقویت بنیان های دینی و معنوی نیازمندان را امر ضروری دانست و تاکید کرد : کمک به معیشت فقرا و نیازمندان جزء وجوب لازم اسلامی – انسانی و اخلاقی است اما این کمک باید با پیوست فرهنگی و دینی همراه باشد تا آثار  مثبت آن در زندگی محرومان و نیازمندان جاری شود .

وی با اشاره به روایات اسلامی درباره تاکید بر رسیدگی به امور نیازمندان افزود : افرادی که تمکن مالی دارند موظف هستند طبق دستور خداوند متعال در قرآن کریم زکات اموال خود را پرداخت کنند تا فقرا و مستضعفین هم بتوانند از رفاه نسبی برخوردار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز