خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی می کند؛

نحوه توزیع میوه عید در کهگیلویه و بویراحمد از زبان مردم و مسوولان/تلاش مخالفان دولت برای سیاه نمایی

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۸۶۲

توزیع میوه در شب عید با هدف تعادل بازار اقدامی است که در چندسال اخیر سبب رضایتمندی دهک های پایین جامعه شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج،  توزیع " میوه شب عید " یکی از مهمترین دغدغه های مسوولان در همه استانها، خصوصا در استان های توسعه نیافته و محروم است و مدیریت صحیح  مسوولان سازمان جهادکشاورزی می تواند برخی از مشکلات مردم این استانها را در روزهای شلوغ تعطیلات نوروزی رفع کند.

در سالجاری نیز همانند چندساله اخیر شاهد برپایی محل های فروش میوه شب عید در نقاط مختلف شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد بودیم.

یک شهروند یاسوجی مرکز کهگیلویه و بویراحمد تاکید می کند توزیع میوه شب عید بسیاری از دغدغه های وی را در این روزهای نوروزی حل کرده است.

" امین ایروانجم " گفت: توزیع میوه شب عید راهکار مطلوب و شایسته ای برای جلوگیری از افزایش قیمت ها در روزهایی که مردم باید اقدام به خرید میوه بکنند است.

وی با تقدیر از تلاش مسوولان کهگیلویه و بویراحمد که در این روزهای تعطیل بفکر جیب مردم محروم این استان هستند، خاطرنشان کرد: میوه های توزیع شده شب عید بسیار باکیفیت و به مراتب بهتر از سال های گذشته بوده است.

شهروند  دیگری از یاسوج نیز از توزیع میوه شب عید اظهار خرسندی و رضایت می کند.

" اسفندیار نادری " که درحال خرید پرتقال و سیب از واحدهای فروش میوه شب عید در یاسوج است، ادامه داد: برخی از غرفه های توزیع این محصولات در مناطق مختلف دایر شده که سبب جلوگیری از اتلاف وقت روستاییان و سرعت بخشی به سایر امورات شده است.

غرفه داری در شهر یاسوج که توزیع میوه شب عید را در این چندروز تعطیلات برعهده داشته است نیز از استقبال خریداران از این محصولات خبر می دهد.

وی به ایلنا در یاسوج میگوید که الحق و الانصاف پرتقال و سیب های امسال به مراتب باکیفیت تر از سال های گذشته بوده است.

یکی از رابطان توزیع میوه شب عید در یاسوج نیز از مناسب بودن قیمت این محصولات اظهار رضایت می کند.

وی گفت: استقبال خوبی تاکنون از فروش محصولات شب عید در مناطق مختلف شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد از میوه شب عید شده است.

*** برخی به بهانه میوه شب عید می خواهند مردم را ناامید کنند

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم با تقدیر از مسوولان سازمان جهادکشاورزی این استان در زمینه توزیع مطلوب میوه شب عید، از تلاش برخی برای فراهم ساختن بسترهای سیاه نمایی از این اقدام  دولت تدبیر و امید خبر داد.

"سید حسین سهمگین" به ایلنا در یاسوج گفت: براساس اطلاعات موثقی که هم اکنون داریم برخی در تلاشند که اقدام شایسته دولت تدبیر و امید بویژه مسوولان سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه توزیع مطلوب میوه شب عید را به ناحق به زیرسوال برده تا از آن سوء استفاده های خود را بکنند.

وی با تقدیر از تلاش های " جعفر گوهرگانی" رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: پرتقال و سیبی که هم اکنون بعنوان میوه شب عید در بازارهای این استان درحال توزیع بوده بسیار باکیفیت و قیمت آن نیز بسیار مناسب جیب مردم این استان است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در چندروزه گذشته که کار توزیع میوه شب عید در این استان انجام گرفته گزارشهای دریافتی از رضایتمندی خریداران خبر می دهد و هیچ گونه گزارشی دال بر نارضایتی به مسولان تصمیم گیرنده گزارش نشده است.

سهمگین باتاکید بر مناسب بودن کیفیت و قیمت میوه شب عید در کهگیلویه و بویراحمد، از سیاه نمایی ها و سوء استفاده عده ای باهدف تخریب دولت و ایجاد روحیه ناامیدی در بین مردم انتقاد کرد.

وی گفت: در تمامی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون غرفه هایی برای راحتی و سهولت دسترسی مردم به میوه شب عید دایر شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: قیمت های اعلام شده نیز برای خریداران مناسب و خریداران از این قیمت نیز اعلام رضایت دارند.

سهمگین از سوء استفاده برخی برای خرید گسترده میوه شب عید و فروش آن با قیمت بالا در ایام تعطیلات نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد خبرداد.

وی گفت: آنها می خواستند میوه شب عید را باقیمت پایین خرید و سپس باقیمت بالا به مردم بفروشند و از سویی در بازار سبب ایجاد نوسانات قیمتی شوند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: براساس تجربه هایی که از سنوات گذشته داریم میوه شب عید در این استان مطلوب بوده و از اینکه جلوی سوء استفاده برخی گرفته شد نیز خوشحال هستیم.

سهمگین افزود: از مردم می خواهیم اگر مشکلی در حوزه بازار مشاهده کردند با مسوولان مرتبط تماس بگیرند.

*** نظارت ها بر فروش میوه شب عید مستمر است 

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز از فروش و توزیع میوه شب عید در تعطیلات نوروزی این استان اظهار رضایتمندی کرد.

" سالار حسین پور " به ایلنا از یاسوج گفت: نظارت های مستمر برای جلوگیری از خروج میوه شب عید توسط عده ای در بازار صورت گرفته و اجازه خروج این میوه به بازار به غیر از غرفه های توزیع داده نشد.

وی با تاکید براینکه به هیچ عنوان مشکلی در زمینه توزیع و فروش میوه شب عید تعطیلات نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد، اظهارداشت: پرتقال و سیب توزیع شده دارای کیفیت و قیمت مناسب بوده است.

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از استقبال گسترده خریداران برای خرید میوه شب عید در این استان خبرداد و خاطرنشان کرد: پرتقال و سیب شب عید در همان ساعات اولیه با استقبال خریداران به فروش می رسد.

حسین پور از وجود میوه شب عید تا پایان تعطیلات نوروزی امسال در کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد و یادآورشد: تصمیمات لازم در کمیسیون تنظیم بازار استان برای توزیع و فروش این محصولات پیش بینی شده است.

وی گفت: رسانه ها بایستی بدون غرض و براساس واقعیات اقدام به انتشار گزارش های خبری خود نموده و البته متاسفانه مشاهده می شود برخی رسانه ها دارای سوابقی در ارائه گزارش های نادرست هستند.

*** برای توزیع پرتقال و سیب شب عید مردم مشکلی نداریم

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز با اظهار تاسف از ارائه برخی گزارش های نادرست خبری در حوزه این سازمان، اظهارداشت: تمامی مطالبی که در گزارش یکی از رسانه ها در این استان منتشر شده در خصوص توزیع پرتقال و سیب شب عید را رد می کنم.

" جعرگوهرگانی" به ایلنا از یاسوج گفت: 50 غرفه در کهگیلویه و بویراحمد برای توزیع میوه شب عید و تعطیلات نوروزی پیش بینی و امکان افزایش آنها نیز وجود داشته و البته از 25 اسفندماه 1395 دایر و تا 15 فروردین 1396 ادامه دارد.

وی باتاکید برآمادگی سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش غرفه های فروش پرتقال و سیب تعطیلات نوروزی در این استان، خاطرنشان کرد: 500 تن سهمیه استان در این زمینه بود که با رایزنی هایی که داشتیم توانستیم این میزان را 650 تن افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: 450 تن پرتقال و 200 تن سیب برای تعطیلات نوروزی این استان هم اکنون توزیع شده و درحال توزیع میباشد و هیچ گونه مشکلی در این ارتباط نداریم.

گوهرگانی باتاکید براینکه هیچ گونه محدودیتی برای افزایش فروشندگان میوه تعطیلات نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد نداریم، اظهارداشت: قیمت پرتقال باکیفیت والنسیا 3900 تومان بوده و اکنون مورد استقبال گسترده خریداران نیز قرار گرفته است.

وی گفت: قیمت پرتقال و سیبی که باید به دست مصرف کننده برسد 3900 تومان بوده که برای مناطق دوردست در کهگیلویه و بویراحمد، خدمات مناسب تری در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از نظارت مستمر دستگاههای نظارتی برای توزیع میوه تعطیلات نوروزی در این استان خبرداد و از این نظارت ها نیز تقدیر کرد.

گوهرگانی از بررسی روزانه جدول های آماری مرتبط با فروش میوه تعطیلات نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و تصریح کرد: هیچگونه مشکلی برای فروش، توزیع و نظارت بر میوه تعطیلات نوروزی امسال وجود ندارد و تا پانزدهم این تعطیلات نیز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: تمامی اطلاع رسانیهای لازم برای خریداران و گردشگران تعطیلات نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد شکل گرفته و استقبال مناسبی از خرید این محصولات صورت گرفته است.

 گوهرگانی از رسانه ها در کهگیلویه و بویراحمد خواست برای ارائه گزارش به افکار عمومی براساس رسالت خود که رسالتی خطیر است عمل کرده و اقدام به انتشار اخبار و یا گزارش های نادرست و غیرحقیقی نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز