خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان خبرداد:

تلاش برای امدادرسانی هوایی به عشایر منطقه جازموریان/ شرایط نامساعد جوی مانع فعالیت نجاتگران

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۹۱۸

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از تلاش برای امدادرسانی هوایی به 50 خانوار عشایر محاصره در آب منطقه جازموریان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان، علی گنج کریمی افزود: این تعداد خانوار به هشدارهای دستگاههای مسئول در خصوص باز شدن دریچه سدهای شهرستان های بافت و جیرفت توجه نکرده و به این منطقه کوچ کرده اند.

گنج کریمی با اشاره به بازدید خود ازمنطقه جازموریان اظهارکرد: امدادرسانی زمینی به دلیل محاصره آب در این منطقه امکان پذیر نیست. 

وی گفت: تاکنون به دلیل شرایط جوی و پوشش ابر در ارتفاعات دهبکری و راین امدادرسانی هوایی از سمت کرمان به منطقه جازموریان فراهم نشده است و از سوی جمعیت هلال احمر استان هرمزگان نیز هماهنگی های لازم در خصوص امدادرسانی هوایی صورت گرفت اما به دلیل وزش باد و بعد مسافت، عملیات امداد و نجات به دلیل میسر نشدن سوختگیری بالگرد در منطقه قلعه گنج انجام نشد.

وی افزود: در صورت مساعد بودن شرایط جوی، امدادرسانی هوایی برای انتقال و تامین اقلام مورد نیاز خانوارهای عشایر صورت می گیرد.

گنج کریمی عنوان کرد: نجاتگران جمعیت هلال احمر استان کرمان تمام تلاش خود را برای امدادرسانی به خانوارهای عشایری انجام می دهند. 

50خانواده عشایر گرفتار در آب منطقه جازموریان، در 90 کیلومتری و 110 کیلومتری شهرستان های قلعه گنج و رودبارجنوب قرار دارند.

بارندگی چند روز اخیر در استان کرمان موجب طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شد.

سامانه بارشی جدید امروز (جمعه) وارد این استان می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز