خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته ملی موزه های کشور خبرداد:

فعالیت 500 موزه فرهنگی در کشور/ سهم اندک بخش خصوصی در راه اندازی موزه ها

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۰۷۷

رئیس کمیته ملی موزه های کشور از فعالیت 500 موزه فرهنگی در کشور خبر داد و گفت: بیشتر موزه های کشور دولتی است و بخش خصوصی سهم اندکی در راه اندازی این اماکن دارند.

به گزارش ایلنا، احمد محیط طباطبایی در حاشیه مراسم افتتاح چهارمین موزه شهر تاریخی ماسوله با اشاره به اینکه 10 برابر اشیایی که در موزه های کشور نگهداری می شود در اختیار مردم قرار دارد، افزود: اگر بخش خصوصی در این زمینه بیشتر مشارکت کند این اشیاء در موزه های کشور و در معرض دید عموم قرار می گیرد.

وی با اشاره به قدمت و اهمیت شهر ماسوله گفت : ماسوله یک شهر موزه است که باید در حفظ آن بیشتر کوشا باشیم.

موزه میراث فرهنگی ماسوله با 250 میلیون ریال هزینه در خانه درزی که یکی از شهروندان این شهر تاریخی است، افتتاح شد.

قدمت این خانه به دوره قاجاریه باز می گردد.

در موزه فرهنگی ماسوله 700 قطعه شی تاریخی مهران اشراقی یکی از مجموعه داران نظیر ظروف شیشه ای - فلزی و سفالی، وسایل گرمایشی و طبخ غذا، لباس های محلی و پارچه های قدیمی، اسناد خطی، قراردادهای محلی و ازدواج ، کتاب های خطی ، خشت های قدیمی و همچنین ابزارهای سنتی زندگی به نمایش گذاشته شده است.

شهروندان و گردشگران می توانند صبح ها و عصرها از موزه فرهنگی ماسوله که کنار مدیر پایگاه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری این شهر تاریخی  قرار دارد دیدن کنند.

شهر ماسوله پیش از این 3 موزه حیات وحش ، عون بن علی و خانه موزه شوکتی داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز