خبرگزاری کار ایران

قائم مقام نهضت سوادآموزی کشور در گچساران:

شهادت 50 دانشجوی مدافع حرم ایرانی در نیمه اول سال

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۵۳۲

قائم مقام نهضت سوادآموزی کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهارداشت: در نیمه اول امسال، 50 شهید دانشجو مدافع حرم تقدیم حریم مقدس اسلام کردیم.

به گزارش ایلنا از گچساران، " مصطفی عطاران" در هفتمین یادوآره شهدای سوادآموزی کشور و نکوداشت مرحوم متقی کاشانی امام جمعه اسبق این شهرستان در دوگنبدان گفت: از آمار ۱۸۸ هزارشهید کشور، یک ونیم درصد از این  آمار متشکل از  سه هزار و 700 دانشجوی شهید، چهار هزار معلم و بیش از ۴۰ هزار دانش آموز است.

وی افزود: میانگین سن شهدا ۱۸ تا۲۰ سال بوده و اکنون برگزاری چنین آئین هایی نشان از توجه جوانان و نخبگان علمی به پاسداشت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

پرداخت 600 هزار تومانی دولت برای باسوادکردن یک بیسواد 

قائم مقام نهضت سوادآموزی کشور از توجه دولت تدبیر و امید به موضوع ریشه کن کردن بیسوادی خبر داد و خاطرنشان کرد: سرانه هر سواد آموز در طول چهار سال گذشته به صورت میانگین مبلغ ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

عطاران گفت: در دولت تدبیر وامید تعداد سواد آموزان کشور رشد چشمگیری داشته است و ذکر ارقام آماری پس از اعلام نتایج نهایی سرشماری ۹۵ اعلام می شود.

بیش از 94 درصد مردم ایران باسواد هستند 

وی افزود: در آخرین سرشماری ۹۵ بیش از 94 درصد رشد سوادآموزی در کشور گزارش شده که نسبت به پنج سال ماقبل از آن رشد 2 و نیم درصدی را نشان می دهد.

قائم مقام نهضت سوادآموزی کشور از رشد سوادآموزی جامعه هدف بالای 40 سالگی در دولت تدبیر و امید خبرداد.

عطاران گفت:در سال ۹۴، مبلغ ریالی پاداش باسواد کردن بیسوادان 134 هزار تومان بوده که این مبلغ در سالجاری به 139 هزار و 600 تومان رسید و پرداخت شد.

وی افزود: روند باسواد شدن بیسوادان در کهگیلویه و بویراحمد نیز رشد خوبی بوده و این استان در رتبه استان های برتر کشور قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز