خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان مطرح کرد:

تهمت و افتراء رتبه سوم جرائم در کهگیلویه و بویراحمد/ بر فضای مجازی اشراف داریم

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۲۲۶

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از اینکه در این استان شاهد روند صعودی تشکیل پرونده های جرم " تهمت و افتراء " هستیم، تاکید کرد: متاسفانه اگر 10 جرم رتبه دار در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته باشد، "تهمت و افترا " سومین جرم محسوب می شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، حجت الاسلام غلامرضا مزارعی در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این عیب بزرگی است که این استان سراسر شیعی و لر که لربزرگ هم محسوب می شود شاهد رشد جرم " تهمت و افتراء" باشیم.

وی با تاکید بر اینکه " تهمت و افتراء " جرم سوم در کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود، یادآور شد: مردم این استان ، "لربزرگ" هستند و واقعا عیب است که بگوئیم شاهد رشد جرم " تهمت و افتراء " هستیم.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتخابات پیش روی همه ما است و نباید بسمتی برویم که جرم " تهمت و افتراء " دوچندان تر و شکایات در دستگاه قضایی نیز بیشتر شود.

مزارعی با بیان اینکه آنچه راجع به جرم " تهمت و افتراء " در کهگیلویه و بویراحمد می گوئیم مستند است، تصریح کرد: " تهمت و افتراء " از جرائم رتبه دار استان است.

** موافق فضای مجازی هستیم/ بر فضای مجازی در استان اشرافیت داریم

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از رسانه ها خواست در انتشار اخبار و امانتداری اخبار بطور حتم امانتداری را رعایت کنند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: رسانه ها در این استان باوجود تمامی تلاش هایی که می کنند باید از انتشار اخبار تشتت زا بپرهیزند.

مزارعی، انتشار اخبار تشتت زا باوجود داشتن منبع خبر را " جرم " دانست و یادآورشد: ما با فضای مجازی موافقیم اما رسانه ها نباید بگونه ای عمل کنند که با آبروی مردم و مسئولان بازی شود.

وی گفت: بر تمامی رفتار و حرکات دارندگان فضاهای مجازی در کهگیلویه و بویراحمد اشرافیت و اطلاع داشته و از الان اعلام می داریم نباید بسمتی برویم که انتخابات پرحاشیه داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر در برخی اوقات با رسانه ای برخورد قضایی نمی شود بدلیل حرمتی است که برای رسانه داریم و معتقدیم ابتدا باید رسانه ها را تذکر داد و نصیحت کرد.

مزارعی از رسانه ها خواست اگر مواردی را مشاهده کردند که به مصلحت جامعه و استان نیست منتشر نکنند و از غوغاسالاری بپرهیزند.

وی گفت: اگر مدیری اشتباه کرد و با تذکر می شود آن اشتباه را حل کرد نیازی نیست غوغاسالاری شود و ما معتقدیم نباید مدیران هل را داد بلکه باید دست شان را گرفت.

*** مدیران شخصیت حقوقی شان را فدای انتخابات نکنند 

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از مدیران هم خواست بخاطر انتخابات، شخصیت حقوقی شان را فدای ورود افراد به شورا و یا مجلس شورای اسلامی نکنند.

مزارعی افزود: مدیران نباید شایسته سالاری ها را نادیده گرفته و بدنبال فامیل گرایی و قوم گرایی باشند.

وی با تاکید براینکه مدیران باید شئونات مدیریتی را رعایت کنند، تصریح کرد: همه ما باید در کنار هم همانند انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخاباتی بی حاشیه ای برگزار کنیم.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری و محیط زیست این استان خواست در ایام تعطیلات نوروزی مواظب و مراقب جنگل های استان باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز