خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان خبرداد:

محل جدید دفن زباله در شهر مریوان مشخص شد

کارگروه پسماند استان با جابجایی محل دفن زباله مریوان، مشروط به انجام ارزیابی زیست محیطی حین اجرا موافقت کرد. در محل جدید قرار است تمام استاندارها و مسائل زیست محیطی لازم رعایت شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری این محل با نام دره سماقان جایگزین محل قبلی"عصرآباد" می‌شود و قرار است به صورت متمرکز و منطقه‌ای عمل کرده و محل دفن زباله شهرهای مریوان، سروآباد، کانی دینار، برده رشه و روستاهای اطراف دریاچه زریبار باشد.

در جلسه کارگروه پسماند استان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اظهار کرد: جایگاه کنونی محل دفن زباله مریوان با توجه به مشکلات ناشی از نزدیکی به آرامستان عمومی "بهشت مصطفی" مریوان و نزدیکی به جاده بین شهری باید جابجا شود.

امیر قادری افزود: بررسی‌های اولیه از سوی اداره کل محیط زیست استان و شهرستان، فرمانداری و شهرداری و کارگروه پسماند شهرستان مریوان صورت گرفت و در جمع‌بندی به این نتیجه رسیدند که لازم است مکانی جدید به عنوان جایگاه دفن زباله در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه مکان جدید در فاصله‌ای منطقی و با رعایت ضوابط مورد تایید مسئولان شهرستانی در نظر گرفته شده است، گفت: این نقطه تنها منحصر به محل دفن پسماند شهر مریوان نیست، بلکه زباله‌های شهرهای سروآباد، کانی دینار، برده رشه و روستاهای اطراف زریبار را هم در خود جای خواهد داد و این کار اقدامی اساسی و کارشناسی شده برای آینده است.

معاون استاندار کردستان با تاکید بر اینکه امروزه باید بیشتر از گذشته به مسائل زیست محیطی توجه شود، گفت: بسیاری از مشکلات در دنیا و بویژه در ایران، ناشی از بی‌توجهی به مسائل محیط زیستی و مداخلات غیراصولی است.

قادری خاطرنشان کرد: تمام مکان‌هایی که به عنوان محل دفن زباله در نظر گرفته می‌شود، لازم است کاملا کارشناسی شده و با رعایت همه جوانب باشد.

گفتنی است جایگاه هجده دولان بانه نیز به عنوان زون شماره 6 در سال جاری به همت شهرداری بانه و اعتبارات اختصاصی بند "واو" ساماندهی شد و اکنون فاز نخست تفکیک توسط تأسیسات و تجهیزات منصوبه در محل انجام می شود و متعاقبا فازهای بعدی نیز تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

همچنین جانمایی سایت جدید "تاوه قران 2" سقز برای ساماندهی پسماند حوزه شهرستان سقز انجام و پس از ارزیابی‌های زیست محیطی و سایر اقدامات مورد نیاز به تصویب نهایی رسیده است.

کد خبر : ۴۶۹۳۹۰