خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان مطرح کرد:

رشد حضور گردشگران خارجی در گیلان با رفع ایران هراسی/ شمار مسافران استان به 37 میلیون رسید

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۵۶۶

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه تعداد مسافران در سال ۹۵ به رقم ۳۷ میلیون نفر رسید گفت: با رفع ایران هراسی‌حضور گردشگران خارجی در گیلان رشد داشته است.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده در نشست توسعه گردشگری گیلان اظهار کرد: دولت تدبیر و امید دستاوردهای بسیار خوب و چشمگیری در زمینه گردشگری داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه گیلان در سال ۹۲ شاهد حضور ۳۳ میلیون گردشگر داخلی بود افزود: تعداد مسافران در سال ۹۵ به رقم ۳۷ میلیون نفر رسید.

وی با اشاره به دستاوردهای دیپلماسی دولت تدبیر و امید در توسعه گردشگری گفت: با رفع ایران هراسی حضور گردشگران خارجی در گیلان ۷ درصد رشد به لحاظ اقامت و تردد داشته است و در بحث اقامت در سال جاری با ۴۴ هزار و ۲۲ نفر بیشترین نرخ اقامتی گردشگران خارجی داشتیم و در بحث تردد از جمله اتباع خارجی، گمرک در یازده ماه سال جاری حدود ۳۵۰ هزار بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان خاطرنشان کرد: در حوزه سرمایه گذاری گردشگری ۱۱۴ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۶۲۰ میلیارد تومان در قالب هتل های یک ستاره تا پنج ستاره و همچنین مجتمع ها، مهمان پذیرها، مسافرخانه ها و خانه مسافرها، خانه های بوم گردی اجرا شده است.

وی‌افزود: به ۵۰ پروژه در استان گیلان پنج‌میلیارد تومان یارانه تزریق کردیم که این نشان از مکانیزم‌های سازمان گردشگری است

علیزاده با بیان اینکه در بحث بوم گردی ۲۸ پروژه به صندوق کار آفرینی امید معرفی شده است، افزود: برای افزایش انگیزه گردشگران برای سفر به روستا میزان ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان تسهیلات اعطایی صندوق کارآفرینی در این بخش کم است و بایدافزایش یابد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یش از ۲۱ هزار هنرمند در ۸۰ رشته صنایع دستی فعالیت میکنند، افزود: هنرمندان بیمه ندارند و نیازمند حمایت دولت هستند. پیش‌ از این دو روستا به‌ عنوان پایلوت طرح‌های ویژه صنایع‌دستی اعلام‌شده بود که با اجرای موفق طرح‌ها به ۶ رو‌‌ستا افزایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان افزود: ۲۲۰ کارگاه انفرادی و گروهی هم در این بخش به نتیجه رسیده است‌ و در بحث بوم گردی نیز ۲۸ پروژه معرفی‌شده است.

علیزاده افزود: ۶۸ مورد از ۸۱ پروژه ساحلی رها شده به پایان رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز