خبرگزاری کار ایران

معاون فنی حفاظت محیط‌زیست گیلان خبر داد:

تلف شدن 20 راس گراز وحشی از ماه گذشته تا هفته اخیر/ بررسی دلایل مرگ و میر گرازهای رضوانشهر

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۶۳۵

معاون فنی‌حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: حدود 20 راس گراز وحشی از ماه گذشته تا هفته اخیر در منطقه رضوانشهر تلف شده اند اما در هفته اخیر موردی از مرگ و میر در بین گرازهای این منطقه گزارش نشده است.

به گزارش ایلنا از رضوانشهر، منصور سربازی معاون فنی حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت : با توجه به دریافت گزارش هایی مبنی بر مشاهده مرگ و میر غیر عادی در جمعیت گرازها در روستاهای چران، کولاب ، جینه سرا ، بخشی از اراضی جنگلی وزمه بیجار و لطئین رضوانشهر ، رئیس محیط زیست شهرستان به همراه رئیس دامپزشکی شهرستان به منطقه عزیمت کرده و پس از اندکی جستجو با لاشه 6 راس گراز وحشی برخورد کردند  . 

وی‌گفت: بر اساس گزارش حوزه شهرستان با توجه به متلاشی‌شدن بخش زیادی از لاشه‌ها، امکان معاینه بالینی آنها وجود نداشته است ولی بر اساس مشاهدات به نظر می‌رسد اکثر تلفات در بین گرازهای جوان و کم سن و سال اتفاق افتاده و همه لاشه ها لاغر و نحیف بودند .

سربازی افزود: با توجه به جمع بندی گزارش‌ها از همه زیستگاه‌های منطقه ، به نظر می رسد حدود 20 راس گراز وحشی از ماه گذشته تا هفته اخیر در منطقه تلف شده‌اند اما در هفته اخیر موردی از مرگ و میر در بین گرازهای این منطقه گزارش نشده است .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رضوانشهر تصریح کرد: بیماری تب برفکی در گرازها شایع است و مرگ و میر دسته جمعی گرازها در دنیا هر شش ، هفت سال یکبار به دلیل بیماری ویروسی ناشناخته رخ می دهد، اما دلایل تلفات گرازهای فوق هنوز در دست بررسی بوده و از طریق دامپزشکی در حال پیگیری و نتیجه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز