خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

بزرگترین هفت‌سین طبیعی نوروز 96 در قصر شیرین برپا می‌شود

معاون گردشگری استان کرمانشاه گفت: در نوروز 96 بزرگترین هفت سین طبیعی در شهرستان قصر شیرین چیده می‌شود.

علیرضا مرادی بیستونی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: استان کرمانشاه با نزدیک شدن به عید نوروز مانند هر سال در حال آمادگی برای میزبانی از میهمانانی است که از نقاط مختلف کشور و خارج از کشور برای گردش به نقاط مختلف استان کرمانشاه سفر خواهند کرد.

مرادی بیستونی افزود: در زمینه پذیرایی از میهمانان نوروزی هماهنگی های لازم با اکیپ‌های نظارتی تعزیرات، مجموعه خدمات رسانی گردشگری هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، غذاخوری‌ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش هم برای اسکان میهمانان فرهنگی و غیرفرهنگی و اسکان آنها در مدارس اعلام آمادگی کرده است.

بیستون

معاون گردشگری استان کرمانشاه در ادامه افزود: شهرداری در حال آذین بندی سفره‌ های هفت سین در میدان و ورودی شهرهاست.کمپ‌های ستاد گردشگری نیز در حال انجام اقداماتی در محوطه‌های طاق بستان، معبد آناهیتا و آماده شدن 100 راهنما در نقاط تاریخی و دیدنی برای ایام نوروز هستند.

مرادی بیستونی گفت: بوم‌گردی در چند روستای استان کرمانشاه و همچنین برنامه‌های اجرایی نوروز در بیستون و طاق بستان و نمایشگاه صنایع دستی در 14 شهرستان مانند قصر شیرین، هرسین و ... از دیگر برنامه های در دست اجراست.

وی عنوان کرد: بزرگترین هفت سین طبیعی را امسال در سطح کشور در شهرستان قصر شیرین چیده می‌شود. ضمن اینکه در مناطق روستایی حدود 70 چادر عشایری برای پذیرایی برپا می‌شود و همچنین تورهای رایگان برای بازدید در بیستون را داریم.

کرمانشاه1

وی افزود: در نوروزگاه‌ها برنامه‌هایی از 2 تا 12 فروردین اجرا خواهد شد. همچنین اجرای برنامه و موسیقی‌های مربوط به نوروز شامل آیین‌های سنتی که در گذشت زمان در میان مردم غرب کشور رایج بوه است و مراسم‌هایی که در گذشته بوده همراه با موسیقی محلی و سنتی اجرا می‌شود.

مرادی بیستونی بیان کرد: هر ساله بیشترین مهمانان نوروزی را از استان‌های اصفهان، تهران، البرز، آذربایجان شرقی و غربی و خوزستان به این استان سفر می کنند.

کد خبر : ۴۶۶۲۲۱