خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس‌جمهور در یاسوج:

ساخت 12 کارخانه پتروشیمی در دولت یازدهم/ رشد اقتصادی بدون احتساب نفت پنج درصد است

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۸۲۳

معاون اول رئیس‌جمهور از ساخت 12 کارخانه پتروشیمی با تولید سالانه 9 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به‌گزارش‌ایلنا از یاسوج، "اسحاق جهانگیری"در فرودگاه یاسوج و در جمع خبرنگاران گفت: ساخت پنج هزار واحد صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در دولت یازدهم تکمیل و به اتمام رسیده است.

جهانگیری افزود: فعال‌سازی هفت هزار و 500 واحد کوچک صنعتی در دستور کار دولت یازدهم بود که اقدام‌های انجام گرفته در این بخش از برنامه جلوتر است.

معاون‌اول رئیس‌جمهور  از در دستور کار بودن 120 برنامه اقتصادمقاومتی در بخش‌های‌صنعت، کشاورزی آب و برق هم خبر داد و اظهارداشت: این برنامه‌های اولویت دار دولت یازدهم از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.

رشد اقتصادی بدون احتساب نفت پنج درصد است

وی در بخش دیگری از سخنان به وضعیت کنونی رشد اقتصادی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی کشور در 9 ماه امسال 7.2 درصد و بدون احتساب نفت پنج درصد بوده است.

جهانگیری گفت: این میزان رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

معاون اول رئیس جمهور ، میزان صادرات غیرنفتی کشور در 11 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال را از لحاظ وزنی 33 درصد رشد برشمرد.

کهگیلویه و بویراحمد شرایط خوبی برای اجرای طرح های مهم اقتصادی دارد

معاون اول رئیس جمهوری گفت: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن مقام دوم تولید نفت و گاز کشور برای اجرای طرح‌های مهم اقتصادی از شرایط مطلوبی برخوردار است.

جهانگیری، کهگیلویه و بویر احمد را به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب، دسترسی به بنادر جنوبی کشور و داشتن ظرفیت های متعدد در بخش های آب، جنگل، منابع طبیعی الگوی توسعه در کشور دانست.

به گزارش ایلنا از یاسوج، معاون اول رئیس جمهوری به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح عمرانی و اقتصادی و همچنین شرکت در نشست شورای اداری بهمراه " ستاری" معاون فناوری رئیس‌جمهوری و "نعمت زاده " وزیر صنعت و تجارت به یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز