خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد:

برگزاری جشن نیکوکاری از 18 تا 20 اسفندماه/ توانمندسازی خانواده‌ها با محوریت ایجاد اشتغال

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۸۲۲

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: جشن نیکوکاری امسال از 18 تا 20 اسفندماه در این استان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا محمدی مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با بیان اهمیت خدمت رسانی به محرومین اظهار کرد: کمیته امداد بر اساس اندیشه دینی و فقهی حضرت امام (ره) و با هویت دینی، جهادی و عام المنفعه تاسیس شد تا پیام آور احسان و نیکوکاری و انفاق در جامعه اسلامی باشد و عزت نفس و کرامت محرومان حفظ شود.

وی با بیان اینکه توانمندسازی خانواده‌ها با محوریت ایجاد اشتغال از اهداف مهم کمیته امداد است تصریح کرد: شکوفایی استعدادها و تامین خوداتکایی و تقویت و رشد اعتقادی خانواده‌ها با ارائه خدمات معیشتی ، فرهنگی ، اجتماعی و حمایتی از دیگر اهداف این نهاد است.

محمدی با بیان اینکه امسال 18 اداره در سطح گیلان به 16 مدیریت قبلی اضافه شده است، گفت : این ادارات با هدف کاهش هزینه ها و دسترسی آسان خانواده ها به شعبات امداد استان اضافه شده اند.     

وی تصریح کرد : با گذشت پنج ماه از افتتاح صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ، سه هزار نفر با اعتبار 900 میلیون ریال سپرده گذاری کرده اند و 700 نفر در قالب وام های کارگشایی به مبلغ 91 میلیون ریال و 500 نفر نیز به مبلغ 80 میلیارد ریال از وام های اشتغال بهره مند شده اند که امیدواریم با افزایش سپرده گذاری ها توسط خیران خدمات بیشتری را به محرومان ارائه دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان به واگذاری سه هزار واحد مسکونی به مددجویان شهری و روستایی در سال گذشته اشاره کرد و افزود : هزار واحد مسکن هم با مشارکت سپاه پاسداران درحال ساخت است که 60درصد رشد فیزیکی دارد و تاکنون 250 واحد نیز تحویل مددجویان شده است.

محمدی خاطرنشان کرد : سه هزار نفر از مددجویان با کمک خیران به اردوهای زیارتی مشهد مقدس ، قم و جمکران ، عتبات عالیات (طرح شوق زیارت) اعزام شدند و طبق تفاهم نامه امضاء شده با آستان قدس رضوی ، مددجویان اعزامی به مشهد مقدس در طول اقامت از غذای حرم تغذیه می کنند.

وی در ادامه به برگزاری جشن نیکوکاری در تاریخ های 18 ، 19 و 20 اسفندماه سال جاری اشاره کرد و گفت : مردم نیکوکار استان گیلان می توانند کمک های خود را از طریق پایگاه های کمیته امداد در سراسر استان اهداء و یا با شماره گیری کد *8877*1# به حساب نیازمندان واریز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز