خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم آستارا مطرح کرد:

حذف گذر مرزی از سوی دولت آذربایجان از مهمترین عوامل رکود بازار آستارا است

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۳۴۸

دبیر کمیسیون اصل 90 و نماینده شهرستان آستارا حذف گذر مرزی از سوی دولت جمهوری آذربایجان را از مهمترین عوامل رکود این بازار دانست.

به گزارش ایلنا از آستارا، دبیر کمیسیون اصل 90 و نماینده شهرستان آستارا اظهار کرد: در سالیان گذشته برای ایجاد اشتغال در سطح شهرستان کار چشمگیری انجام نشده است.

داداشی با تأکید بر اینکه این شهرستان یکی از قطب ها و مناطق مهم گردشگری در کشور محسوب می شود، افزود: آبشار لاتون، آبگرم علی داشی، استیل عباس آباد، حیران و سایر مناطق شهرستان نیز، به خوبی به گردشگران معرفی نشده اند.

وی ادامه داد: آستارا پتانسیل های بسیار ویژه ای را از قبیل گردشگری دارد که می تواند در رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال در منطقه تأثیرات مفیدی را بگذارد.

داداشی با اشاره به اینکه بالغ بر 99 درصد از مراجعات به دفتر نماینده و سایر مسئولان شهرستان، تقاضا برای شغل است، گفت: در رایزنی هایی را که با احمدی پور، «معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان گردشگری کشور» داشته ایم، وی قول های را در خصوص اختصاص اعتباری مناسب در این رابطه به شهرستان داده اند.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی، مقوله فاضلاب را از اساسی‌ترین مشکلات پیش روی شهرستان برشمرد و خاطر نشان کرد: بحث فاضلاب در شورای عالی اقتصاد کشور مطرح شده و با توجه به اینکه سرمایه گذار ژاپنی برای سرمایه‌گذاری در این بخش اعلام آمادگی کرده است، این انتظار می‌رود که موضوع در شورای مذکور مصوب گردد تا برای حل سریع این بحران اقدامات لازم انجام شود.

وی آمار تقریبی افرادی را که از طریق  بازار آستارا امرار معاش می کنند، حدود 8 هزار نفر برشمرد و افزود: باید چاره ای اساسی برای خروج این بازار از رکود اندیشیده شود.

ولی داداشی  حذف گذر مرزی از سوی دولت جمهوری آذربایجان را از مهمترین عوامل رکود این بازار دانست و اضافه کرد: برخی روستاهای آستارا از مشکل نامساعد بودن وضعیت آب شرب نیز رنج می‌برند و باید در حداقل ترین زمان ممکن اقدامات تأثیرگذاری در این زمینه انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز