خبرگزاری کار ایران

رئیس دامپزشکی کهگیلویه بزرگ خبرداد:

بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به کهگیلویه بزرگ هم رسید

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۹۸۹

رئیس دامپزشکی کهگیلویه بزرگ از فراگیرشدن بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان های کهگیلویه خبرداد.

" کرم الله کیانی" به ایلنا در دهدشت گفت: با انجام بررسی‌ها و انجام آزمایش‌های مستمر، متاسفانه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به دهدشت مرکز کهگیلویه نیز رسیده است.

وی باتشریح چگونگی فراگیرشدن این بیماری در دهدشت، اظهار داشت: با انجام آزمایش بر مرغ‌های محلی یکی از شهروندان ساکن دهدشت، متاسفانه آنفلوانزای حاد پرندگان تشخیص داده شد.

رئیس دامپزشکی کهگیلویه بزرگ افزود: این شهروند تعدادی مرغ محلی در خانه خود پرورش داده بود و  کار معدوم سازی مرغ‌ها در کمترین زمان ممکن با همکاری نهادهای مرتبط انجام گرفته است.

کیانی گفت: برای جلوگیری از شیوع این بیماری، رعایت اصول امنیتی، زیستی و بهداشتی به عنوان اصل مهم مبارزه با این بیماری باید مورد نظر باشد.

وی از نظارت های مستمر برای پیشگیری از گسترش ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کهگیلویه بزرگ خبرداد و خاطرنشان کرد: با رعایت هرچه بیشتر این اصول از شیوع این بیماریدر مرغداری‌ها نیز جلوگیری می‌ شود.

رئیس دامپزشکی کهگیلویه بزرگ افزود: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و حیوان است.

کیانی تاکید کرد که بیماری آنفلوآنزا قابلیت انتقال به انسان را دارد و باید با شناخت علائم این بیماری، از تماس مستقیم با پرندگان آلوده و مدفوع آنها خودداری شود.

به گزارش ایلنا از دهدشت، شهرستان کهگیلویه با جمعیتی بالغ بر ۱۳۲ هزار نفر دارای ۳۲ مرغداری با پنج هزار و ۹۰۰ قطعه در هر دوره است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز