خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت مطرح کرد:

بیماری‌های غیر واگیر عامل 90 درصد مرگ و میر در کشور

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۱۴۹

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بنا داریم تا سال 2030 میلادی 25 درصد میزان مرگ‌های غیر واگیر را کاهش دهیم و اکنون این طرح در چهار شهرستان به صورت پایلوت شروع شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم افتتاح همزمان 657 واحد ارائه خدمات بهداشتی سراسر کشور در سالن مصباح مجتمع پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشکی مازندران ساری اظهار داشت: علیرغم منفی بافی برخی ها در حوزه بهداشت، دولت اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

وی افزود: بهره برداری از  دو هزار و 700 واحد بهداشتی با اعتبار 780میلیارد تومان در کشور نشان از توجه دولت به مقوله سلامت جامعه دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:  12 هزار و78۰ مرکز که حدود 30 سال بازسازی نشده بودند، با اعتبار 750 میلیارد تومان بازسازی شدند

دکتر هاشمی گفت: در مدت 10سال و  از سال 82 تا 92در مجموع 200 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی واحدهای بهداشتی تخصیص داده شده بود در حالی که تنها  در سال93 و 94حدود هزار و 528میلیون تومان در بخش نوسازی  واحدهای بهداشتی  هزینه شده است.

وی در ادامه  اعلام  کرد:در فاز دوم در سال های95 و 96 حدود دومیلیون متر مربع به سطح فضاهای بهداشتی کشور که شامل هفت هزار واحد بهداشتی  است به نتیجه خواهند رسید.

وزیر بهداشت با اشاره به وسعت 200 هزار متر مربع فضای بهداشتی در قالب 660 پروژه در سطح 28 دانشگاه که امروز بهره برداری می شود، گفت:  سهم مازندران از این شمار  10درصد است و در عین حال بیشترین پروژه ها در سیستان و بلوچستان و ایرانشهر به بهره برداری می رسد.

وی گفت: همچنین 76 پروژه در هرمزگان،  68 پروژه در مازندران با 25هزار متر مربع نیز امروز بهره برداری می شود و هزار و 290 مرکز خدمات جامع سلامت و سه هزار و 841مرکز جامع شهری خدمات نوین بهداشتی را ارائه می دهد.

وی با انتقاد از  عدم ارائه مجوز استخدام در حوزه سلامت ،گفت: اما از طریق خرید خدمت و نیروهای شرکتی برای بیش از 20هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در نظام نوین و بازطراحی شبکه بهداشت برای همه رده های سننی در کشور دارای برنامه هستیم و تاکنون برای 64 میلیون نفر پرونده سلامت الکترونیک تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه 90 درصد مرگ و میر به دلیل بیماری های غیرواگیر است تصریح کرد: بیماری های قلبی و عروقی، سکته های مغزی، حوادث رانندگی از جمله دلایل است و بنا داریم تا سال 2030 میلادی  25 درصد میزان مرگ های غیر واگیر را کاهش دهیم و اکنون این طرح در چهار شهرستان به صورت پایلوت شروع شده است.

وی غربالگری سرطان پستان، سرطان دهانه‌رحم و  روده بزرگ را از برنامه های مهم این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: گفت: کارت سلامت در بین افراد بالای 30 سال توزیع می شود.

هاشمی با بیان اینکه همه ی  پولی که دولت در حوزه سلامت تاکنون  هزینه کرده به اندازه سوبسید گندم است، افزود: با این وجود با همین میزان هزینه، شاهد رضایتمندی مردم از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی  هستیم.

وی با بیان اینکه نخستین بار سه میلیون نفر در کشور به صورت داوطلب سلامت شدند، افزود:این افراد از خانه تا محیط اجتماع به ارتقا مهارت های فردی کمک می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز