خبرگزاری کار ایران

به میزبانی تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد؛

بیست و نهمین یادمان حیدر یغما در نیشابور برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۶۴۶

بیست ونهمین سالگرد حیدر یغما شاعر خشتمال نیشابوری چهارشنبه 4 اسفند 95 در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، رمضانعلی بیات مسئول فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اعلام این خبر افزود: « نیشابور» به تاریخ معاصر و گذشته خویش افتخار می‌کند که در دامن این دشت فراخ بینالود بزرگانی همچون حیدر یغما را پرورانده که سالیان سال پس از فوت شان باعث عزت و افتخار این خاک گهرخیز  شده اند .

رمضانعلی بیات افزود: حیدر یغما شاعر خشتمال نیشابوری از شاعران نامی معاصر نیشابور بود که تا آخرین لحظات عمر پربرکت خویش  شعر وادب  را گسترش داد و با مدد تنی چند از فرهیختگان شهر با راه اندازی« انجمن ادیب» در نیشابور راه را برای ورود جوانان به این عرصه گشود که ثمره آن سخنوران و شاعران جوان و برجسته ای را در سطح ملی و بین المللی تشکیل می دهند.

وی خاطرنشان کرد: یادمان  بیست ونهمین سالگرد حیدر یغما شاعر خشتمال نیشابوری در روز چهارشنبه 4 اسفندماه 95 ساعت18 در محل  تالار ادیب اداره فرهنگ وارشاد اسلامی  برگزار می شود.

گفتنی است حیدر یغما شاعر خشتمال نیشابوری در سال 1302 در قریه‌صومعه از روستاهای بخش مرکزی نیشابور دیده به جهان گشود و دوران کودکی خود را در این روستا سپری کرد. یغما در طول 24 سال دوران شاعری خویش بیش از 40 هزار بیت شعر در قالب های غزل ، قصیده ، مثنوی ، ترکیب بند ، شعر محلی و رباعی سرود که آخرین شعر وی  سه روز قبل از وفاتش سروده شد . تا اینکه در دوم اسفنده ماه 1366 چشم از جهان فرو بست و اهالی فرهنگ دوست و شاعر پرور نیشابور وی را طی مراسمی با شکوه تشییع کرده و در مکانی میان آرامگاه خیام و عطار به خاک سپردند و مقبره ای بر آن بنا نهادند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز