خبرگزاری کار ایران

فرماندار صومعه‌سرا در جلسه وقایع حیاتی:

مشکلات اقتصادی و مسائل روحی از جمله عوامل بی‌میلی به فرزندآوری در خانواده‌هاست

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۷۱۲

فرماندار صومعه سرا گفت: یکی از عوامل عدم تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری بحث‌های روحی روانی و مشکلات اقتصادی است.

به گزارش ایلنا از صومعه سرا، فتح اللهی فرماندار این شهرستان در جلسه شورای وقایع حیاتی که صبح امروز در فرمانداری برگزار شد با اشاره به جمعیت کشور در دهه های ۶۰ و ۷۰ که رشد بسیار بالایی داشت، گفت: علیرغم این سیاست‌افزایش‌جمعیتی متاسفانه توسعه زیرساخت‌ها با رشد جمعیتی‌کشور هماهنگی و سنخیت نداشت.

فرماندار صومعه‌سرا کاهش رشد جمعیتی را به عواملی مانند محرومیت‌های اجتماعی برای فرزندان سوم به بعد، تغییر تفکرات سیاسی، اقتصادی خانواده ها مربوط دانست و بیان کرد: این رشد جمعیتی کم باعث کمبود نیرو در مراکز امنیتی وهمچنین کمبود نیروی کار در صنعت خواهد شد که وجوب پیگیری سیاست افزایش جمعیت را می طلبد.

فتح اللهی با بیان اینکه باید با برنامه ریزی مناسب و علت یابی و ریشه یابی مسایل عدم تمایل خانواده ها به باروری وفرزند آوری این معزل را رفع کرد افزود: یکی از این مشکلات بحث های روحی روانی ومشکلات اقتصادی خانواده هاست.
وی مسایلی نظیر بی کاری و نداشت درآمد کافی را در عدم ازدواج جوانان، مهم تلقی کرد و گفت: در مسایل اجتماعی نگرش خانواده ها به سمت ازدواج تغییر کرده که باید این نگرش بازیابی شود.

وی آمار طلاق در جامعه را بالا دانست و خاطر نشان کرد: اگر فرهنگ ازدواج آسان را در کشور رواج دهیم هم افزایش آمار ازدواج را خواهیم داشت و هم طلاق این ازدواجهای دور از ریخت وپاش کاهش خواهد گرفت و این موضوع امروزه در کشورهای غیر اسلامی هم بعنوان یک راهکار شناخته شده است.

نورانی رئیس ثبت احوال صومعه‌سرا نیز از ولادت ۱۲۰۰ مورد ولادت،۹۳۳ وفات، ۱۰۴۸ ازدواج و ۲۳۸ طلاق از این ازدواج‌ها در ده ماه اول سال ۹۵ خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز