خبرگزاری کار ایران

اتاق بحران استان کرمان اعلام کرد:

تداوم بارش‌ها تا روز جمعه در کرمان/ قطع راه ارتباطی ٤ هزار خانوار فاریابی به دلیل سیلاب

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۶۹۳

با توجه به بارش شدید باران در شهر کرمان و نیز برخی نقاط استان، اتاق بحران استان کرمان نسبت به وقوع سیلاب هشدار داده است.

به گزارش ایلنا، بارش باران از اواخر روز یکشنبه در کرمان و برخی نقاط استان کرمان شروع شده و طبق پیش بینی هواشناسی کرمان تا روز جمعه نیز ادامه دارد.

بارش باران و وقوع سیلاب های جزئی در برخی نقاط سبب تعطیلی مدارس، ترافیک شدید جاده ای، کندی در عبور مرور در معابر شهری و نیز بسته شدن برخی راهها و جاده ها شده است بگونه ای که پلیس راه استان نسبت به پرهیز از هرگونه سفر غیرضروری به مردم اخطار داده است.

همچنین وزش باد نسبتا شدید نیز در برخی نقاط شرقی استان مشاهده شده است که در همین رابطه بنابر اظهارات حمیده حبیبی رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، این وزش‌ها نیز پدیده ناشی از فعالیت سامانه بارشی در کرمان است.

وی همچنین با اشاره به اینکه شدت بارش ها در مناطق شرقی و شمالی استان کرمان بیشتر است، اظهار کرد: برای مناطق مختلف این استان آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها پیش‌بینی می شود.

بر اساس این گزارش محسن صالحی کرمانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز در خصوص وضعیت جوی سایر نقاط استان‌گفت: در ارتفاعات شهرستان رابر بارش برف گزارش شده است، همچنین در اغلب گردنه های استان نیز شاهد بارش برف و باران بودیم اما تمامی مسیرهای ارتباطی باز بوده و تردد بدون هیچ گونه مشکلی انجام می شود. همچنین در شهر سیرجان آبگرفتی معابر داخل شهر گزارش شده است که با تلاش مسئولان شهری برطرف شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بارش ها تا روز جمعه ادامه می یابد افزود: بارش ها در روز چهارشنبه با اندکی توقف مجددا شروع شده و تا پایان هفته در تمامی استان ادامه خواهند یافت.

در ادامه گزارش وضعیت جوی استان لازم به ذکر است که بارش باران و سیلاب، راه ارتباطی چهار هزار خانوار ٣٠ روستای شهرستان فاریاب را که جمعیتی بالغ بر ١٢ هزار نفر دارد، مسدود کرده است اما نیروهای راهداری و امدادی در حال بازگشایی این مسیر می باشند.

شایان ذکر است جاده بم - زاهدان نیز بر اثر بارش باران و در برخی نقاط برف مسدود شده بود که به همت نیروهای راهداری این مسیر نیز باز شده و در دسترس قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز